مهر نوشت:

بیش از صدها دانشجو که عازم سفر تحصیلی به خارج از کشور با هزینه شخصی اند این روزها در وزارت علوم در صفهای طولانی منتظر دریافت ارز تحصیلی هستند که براساس اعلام مدیر کل بورس وزارت علوم، 18 هزار و 831 دانشجو تا کنون برای این منظور ثبت نام کرده اند.
وزارت علوم روزانه بیش از هزار نفر متقاضی دریافت ارز با هزینه شخصی را پذیرا است که بیشتر این مراجعه کنندگان بدون اطلاع از شرایط دریافت ارز تحصیلی به این وزارتخانه مراجعه می کنند.
صفهای شلوغ مقابل درب دریافت ارز تحصیلی وزارتخانه، توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند و از سوی دیگر هر دقیقه بر تعداد مراجعه کنندگان افزوده می شود.
حسن مسلمی نائینی – معاون بورس و امور دانشجویان خارج در گفتگو با خبرنگار مهر در این زمینه اعلام کرد: دانشجویان متقاضی ارز دانشجویی طبق نوبت و شماره ای که به آنان داده می شود، می توانند برای دریافت نامه ارز خود به وزارت علوم مراجعه کنند.
وی همچنین با ارائه آماری از تعداد ثبت نام کنندگان برای دریافت ارز تحصیلی تاکنون، گفت: از اول مهرماه سال جاری تاکنون، 18 هزار و 831 دانشجو برای دریافت ارز با هزینه شخصی در سامانه نشا جهت دریافت ارز ثبت نام کرده اند.
به گفته این مقام مسئول در وزارت علوم، از این تعداد 8 هزار و 580 نفر در مقطع کارشناسی ارشد، 7 هزار و 607 نفر در مقطع دکتری، 2 هزار و 594 نفر در مقطع کارشناسی و 50 نفر در مقطع کاردانی متقاضی دریافت ارز با هزینه شخصی هستند.
شرایط و ضوابط دریافت گواهی اشتغال به تحصیل ( نامه به بانک جهت دریافت ارز
ثبت نام در سامانه "نشا" به آدرس www.nesha.msrt.gov.ir
پس از ثبت نام در سایت با کد ملی خود وارد صفحه مشخصات خود شده و درخواست خود را در سایت از قسمت "مدیریت درخواستها" تحت عنوان " درخواست نامه بانک" ثبت و بطور خودکار تاریخ مراجعه به آنها ارائه می شود.
مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام
گواهی اشتغال به تحصیل مربوط به نیمسال جاری که به تایید نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در کشور مربوطه رسیده باشد( ویژه دانشجویان شاغل به تحصیل) و یا پذیرش با شروع دوره معتبر که منقضی نشده باشد.
صفحه نخست شناسنامه، کارت ملی، کارت معافیت از خدمت یا پایان خدمت و یا برگه معافیت تحصیلی، صفحه نخست گذرنامه
ویزای دانشجویی با تاریخ معتبر از کشور مربوطه، همچنین تسهیلات به ویزای کاری و کارت اقامت تعلق نمی گیرد.
 نامه معرفی به بانک برای هر دانشجو در هر نیمسال فقط و فقط یک بار صادر می شود.
ارائه اصل نامه پذیرش برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل دارند الزامی است داوطلبانی که اصل نامه پذیرش خود را همراه ندارند، باید پذیرش خود را از طریق ای میل رسمی دانشگاه مقصد به آدرس ای میل این اداره به نشانی esteghlal.ahsil@gmail.com و یا ezamazad@iranscholarship.net ارسال کنند.
4545 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 197910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام HU ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
    46 0
    وزارت بهداشت شرط معدل دورهٔ پیش دانشگاهی و دیپلم گذاشته ! قانون از این مسخره تر دیگه امکان نداره ! ارز گرفتن یک دانشجو چه ربطی‌ به معدلِ دیپلم و پیش دانشگاهیش داره که ۷ ، ۸ سال پیش گرفته !! ؟ حتی اگه فقط ۱ بار بخواین یک قدمی‌ واسه ما بردارین آخرش کار شکنی خودتون رو انجام میدین ! البته باید عذاب دادن و کار شکنی ، بلد باشین تا بتونین پشت میز بشینین
    • سخن تازه IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
      8 0
      آدرس Gmail دادن! واقعا که!
  • بدون نام FR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
    9 0
    خوب میزان این ارز چقدره?کسی میدونه?
    • بدون نام IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
      2 3
      ماهی هزار دلار
    • بدون نام IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
      12 0
      میگن 1000 دلار یا نرخهای دیگه معادل 1000 دلار اما نمیدونم چجوری قراره بدن؟ ما خارج از کشور از کدوم بانک میگیریم؟ هر ماه که نمیشه اومد ایران.
    • بدون نام MY ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      3 0
      میگن 1000 دلار است البته اگر متاهل باشی مبلغی هم اضافه میشه. هرجند که بانک ملی استان ما این رو اصلا قبول نداره و دلیلش هم اینه که این ارز مربوط به دانشجوست نه همسر و فرزند (اختمالا آنها هیچ هزینه ای ندارند). ضمنا بررسی میکنه اگر تا این مدت ارز مسافری از بانکی خریداری کرده باشید آنرا از مقرریتان کم میکنه. (آخرش هم میگه همین که هست)
  • دلار کو IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
    26 0
    پس این دلاری که قرار بود صرافی ها بدن با 4 تا 5 درصد سود چی شد؟ کجا رفت؟ نیست که؟ باید وزارت پبگیری راه اندازی بشود
  • بدون نام IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    4 1
    بچه های ما که وارد دانشگاه ایران نتوانستند بشن .رفتند خارج که تحصیل کند .این هم موقعیتشون اسف بار .انهایی که وارد دانشگاه های خوب ایران شدند .با بورسیه دولت دارن درس میخونند .هم از اینجا استفاده کردند هم از خارج از کشور
    • ali IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۰
      0 0
      گل گفتی عزیز
  • دانشجو IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    6 0
    اخه من دانشجو چكار كنم ميرم دلار تك نرخي بگيريم ميگن ماهي 1000 تا تازه اگه بخوان بدن ترم تموم شده بعد بايد بريم آزاد بگيريم 2000 تومان ميگن مفسد اقتصادي ...
  • بدون نام DE ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    5 0
    من دیروز نوبت نامه بانک گرفتم از وزارت علوم برای بیش از 5 ماه دیگه. بانک هم به من گفت اگر امروز نامه بدی 2 ماه دیگه نوبت پرونده ات میشه. یعنی هزینه این ترم رو برای ترم دیگه ای میدن که دیگه دانشجو نیستم. آقا اگر نمیخواین ارز بدید چرا به شعورمون توهین میکنین؟ حداقل قاچاق بودن ارز آزاد رو بردارید که اگر آمدیم ایران ارز 2000 تومنی ببریم تو فرودگاه دستگیرمون نکنن.