به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پس از حدود یکسال از اعلام زامیاد مبنی بر عرضه و مونتاژ پیکاپ هانتر پلاس از برند چینی چانگان، حالا به صورت رسمی این شرکت از این خودرو رونمایی کرد. به نظر میرسد در ابتدا این پیکاپ به صورت وارداتی در کشور عرضه شود. البته باید اشاره کرد که زامیاد برنامه مونتاژ این پیکاپ را در برنامه های خود دارد. پیش تر هم در شهریور ماه امسال مجوز استاندارد برای عرضه هانتر پلاس صادر شده بود.
به نقل از اسب بخار، هانتر در بازار ایران در کنار پیکاپ هایی مانند فوتون G۷ ایران خودرو دیزل، کی ام سی T۹ کرمان موتور و همچنین بهمن G۹ قرار خواهد گرفت.
چانگان هانتر را می توان درواقع محصولی مشترک و توسعه یافته میان چانگان چین و گروه PSA یا همان پژو – سیتروین فرانسه دانست. جانگان هانتر که در برخی بازار ها تحت عنوان چانگان کایسین F۷۰ و چانگان F۷۰ هم عرضه می شود، در آمریکای جنوبی، خاورمیانه و آفریقا همزاد دینر تحت عنوان پژو لندترک نیز دارد. همچنین برمبنای این پلت فرم پیکاپ های دیگری از برند فیات و رم نیز تولید و عرضه می شود که نسخه رم آن پسوند ۱۲۰۰ را به خود می بیند. پیکاپهانتر پس از عرضه اولیه یک نسخه فیس لیفت با نام هانتر پلاس را به خود دید که درواقع همین نمونه عرضه شده توسط زامیاد، محسوب می شود. البته گفتنی است که یک نسخه کاملا دگرگون شده در بخش ظاهری هم به تازگی برای هانتر عرضه شده که هیبریدی است و طراحی بسیار جذاب و خشنی دارد.
هانتر پلاس زامیاد در بخش طراحی ظاهری، حالتی تهاجمی و مدرن دارد. جلوپنجره بزرگ با لبه های کرومی که روی سپر نیز امتداد یافته اند به همراه چراغ های کشیده که با یک نوار ال ای دی به هم متصل شده اند طراحی جذابی را به عنوان یک پیکاپ برایش به ارمغان آورده اند. نمای عقب هم مطابق اکثر پیکاپ ها در بازار جهانی به دو چراغ عمودی با گرافیک نئون تایپ و لوگو تایپ بزرگ کمپانی سازنده روی درب قسمت بار مزین شده است.
به طور کلی طراحی و ابعاد هانتر پلاس را می بایست بسیار نزدیک به محصولاتی چون تویوتا هایلوکس دانست البته که طراحی خودرو به صورت مستقل انجام شده و نمی توان انگ کپی برداری به آن زد.
هانتر پلاس دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۵۳۵۰، ۱۹۳۰ و ۱۸۷۵ میلی متر بوده و فاصله محوری آن ۳۱۸۰ میلی متر اعلام شده است.
با ورود به کابین با یک طراحی مدرن و ساخته شده از متریال با کیفیت رو به رو میشویم. همچنین تریم دو رنگ مشکی و قهوه صندلی ها و اجزای کابین حس لوکس بودن را به سرنشینان منتقل میکند. استفاده از کلاستر و مانیتور دیجیتال و به هم پیوسته نیز به روز بودن این پیکاپ را نشان میدهد.
هانتر در بازار ایران به امکاناتی مانند کروز کنترل، استارت دکمه ای، تریم داخلی چرم مصنوعی، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سر بالایی، نمایشگر لمسی، دوربین ۳۶۰ درجه، آینه های تاشو برقی، دریچه تهویه ردیف دوم، زیرآرنجی ردیف دوم، حالت رانندگی اکو و اسپرت، ترمز پارک برقی، اتوهلد، قفل دیفرانسیل عقب اتوماتیک، تهویه اتوماتیکدوربین عقب، دوربین سمت راست، سنسور عقب، مانیتور، کلاستر دیجیتال، صندلی راننده و شاگرد برقی، سردکن جلو و… مجهز خواهد بود.
چانگان هانتر پلاس به پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ با سیستم پاشش مستقیم سوخت TGDI مجهز است. این موتور می تواند حداکثر ۲۲۶ اسب بخار توان و ۳۹۰ نیوتن متر را تولید کند. نیرو تولید شده توسط پیشرانه توسط رجعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک AT ساخت ZF به هر چهار چرخ منتقل میشود.
همچنین این پیکاپ با پیشرانه الکتریکی نیز در بازار جهانی عرضه میشود. در حقیقت میتوان HUNTER را اولین پیکاپ EREV در جهان نامید.
کد موتور | JL۴۸۶ZQ۵ |
حجم موتور | ۲۰۰۰ سی سی توربو GDi |
توان | ۲۲۶ اسب بخار |
گشتاور | ۳۹۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته AT (ZF) |
حداکثر سرعت | ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت |
لاستیک ها | R۱۸ ۲۶۵/۶۰ |
وزن | ۲۰۶۰ |
حجم باک | ۸۰ لیتر |
ظرفیت بار | ۹۵۰ کیلوگرم |
طول * عرض * ارتفاع | ۵۳۵۰ * ۱۹۳۰ * ۱۸۷۵ میلی متر |
فاصله محوری | ۳۱۸۰ میلی متر |
۳۲۲
نظر شما