روزنامه جام‌جم نوشت:

رئیس پلیس آگاهی استان اردبیل از کشف یک گنج 3 هزار ساله و دستگیری 4 متهم مامورنما خبر داد که از خریداران اشیای عتیقه اخاذی می‌کردند.
سرهنگ موسی عالیزاده در این باره گفت: فرد مالباخته‌ای با حضور در پلیس آگاهی اردبیل با ارائه شکایتی عنوان کرد، چند مامور قلابی 50 میلیون تومان اموالش را سرقت کرده‌اند. شاکی درباره شگرد سارقان گفت که چندی پیش فردی در تماس تلفنی با وی، ادعا کرده در حفاری مقادیری اشیای عتیقه به دست آورده و قصد فروش آن را دارد. در ادامه شاکی با دیدن عکس‌های ارسالی از گنج عازم محل قرار شده که در مسیر حرکت 4 سرنشین یک خودرو با معرفی خود به عنوان مامور وی را مورد ضرب و جرح قرار داده و پس از سرقت 50 میلیون تومان پولش، متواری شده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی استان اردبیل افزود: پس از شکایت، یک تیم ویژه از ماموران، تحقیق در این زمینه را آغاز کردند و با نشان دادن تصویر 4 متهم سابقه‌دار به شاکی، وی آنها را شناسایی و همان مامورهای قلابی معرفی کرد که با سد کردن راهش، اموالش را سرقت کرده‌اند.

عالیزاده خاطرنشان کرد: با جمع‌بندی اطلاعات و ارتباط مامورهای قلابی با فروشنده گنج، ماموران با کنترل محل رفت و آمد این متهمان، مخفیگاه آنها را شناسایی و در اقدامی ضربتی 4 متهم را دستگیر کردند.

 

کشف گنج 3 هزار ساله

رئیس پلیس آگاهی استان اردبیل با اعلام کشف 135 قلم اشیای زیرخاکی از مخفیگاه متهمان، یادآور شد: اشیای کشف شده تحویل کارشناسان میراث فرهنگی شد و آنها اعلام کردند این اشیا که عمدتا زینتی، شامل النگو، گردنبند، جام، پیاله‌های مخصوص، نیزه و پیکان است، مربوط به دوره آهن و هزاره پیش از میلاد است و قدمتی 3 هزار ساله دارد.

عالیزاده تصریح کرد: در تحقیق از متهمان معلوم شد، آنها پس از ارتباط با خریداران اشیای عتیقه و تعیین محل قرار، در مرحله بعدی با کمین در نزدیکی محل و معرفی خود به عنوان مامور با پوشش و تجهیزات نظامی فرد خریدار را متوقف می‌کردند و پس از سرقت پول‌هایش متواری می‌شدند که در حال حاضر تحقیق برای شناسایی دیگر مالباختگان و مشخص شدن زوایای پنهان کشف این گنج باارزش ادامه دارد.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 198526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =