پانا نوشت:

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان با اشاره به پیشنهاد انبوه‌سازان برای افزایش 20 درصدی قیمت ساخت مسکن‌مهر، گفت: نامناسب بودن قیمت ساخت مسکن‌مهر با توجه به رشد نرخ تورم، تغییر قیمت ساخت‌وساز را به‌دنبال دارد.

 

ایرج رهبر اظهار داشت: رشد قیمت مسکن در سال‌های گذشته به مسایلی چون نبود برنامه‌ریزی صحیح دولت‌ها در زمینه بسترسازی مناسب برای توسعه بخش ساخت‌وساز برمی‌گردد.

وی عنوان کرد: با محدود بودن عرضه سالانه مسکن نسبت به نیاز مردم، حجم بالای تقاضا افزایش می‌یابد و این نیاز انباشته سالانه، سطح تقاضا را بالا می‌برد.

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان تصریح کرد: این روند نامطلوب که رشد روزافزون قیمت و نابه‌سامانی بازار مسکن را در پی داشت، با اجرای مسکن‌مهر تغییر جهت داد.

رهبر با اشاره به رشد 20 درصدی قیمت سیمان از سوی دولت و تبعیت بهای فولاد از قیمت جهانی، گفت: افزایش قیمت این کالاها به وضوح مشخص است.

وی افزود: نامناسب بودن قیمت ساخت مسکن‌مهر با توجه به رشد نرخ تورم، تغییر قیمت ساخت‌وساز را به‌دنبال دارد، زیرا هزینه‌های فعلی پاسخگوی هزینه‌های تولید نیست.

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان عنوان کرد: پیشنهاد انبوه‌سازان، رشد 20 درصدی قیمت ساخت مسکن است و دولت باید به سمتی برود که بخش خصوصی برای تولید مسکن جذب شود.

رهبر تصریح کرد: در رابطه با افزایش قیمت ساخت مسکن‌مهر باید وارد مذاکره با دولت شویم تا بتوانیم مسایل را حل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که کشور نیازمند تولید انبوه مسکن است، بنابراین دولت باید با افزایش مشوق‌های مالیاتی و بانکی، تولیدکنندگان را مورد حمایت جدی قرار دهد.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 198927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =