۰ نفر
۲۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۳:۳۰

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس چندی پیش با حضور در کافه خبر به گلایه های خودرویی مردم پاسخ داد.

به گفته سید حسین هاشمی، آنچه از دست ما بر می آید تصویب قوانینی برای متعهد کردن خودروسازها به اعمال ضوابطی در جهت بالا بردن کیفیت خودروهای تولیدی است.اما در اینجا مشکلی وجود دارد.به عنوان مثال ما قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو را تصویب کردیم اما سه سال و نیم در دولت بلاتکلیف باقی ماند تا در نهایت آیین نامه اجرایی آن با تغییرات زیاد اجرایی شد.
وی در پاسخ به این سوال که فکر می کنید این تاخیر در اجرایی شدن این قانون مربوط به لابی قدرتمند خودروسازهاست ، متذکرشد:نه بعید می دانم.چون اگر این قانون ابلاغ می شد و بعد خودروسازها آن را اجرایی نمی کردند می توانستیم چنین چیزی را بگوییم ضمن اینکه اصلا این قانون به نفع خود خودروسازها بود.این قانون در دولت گیر کرده بود.این هم مثل خیلی از قوانینی که دولت آن را اجرایی نکرده معطل ماند.به هرحال همه ما می دانیم که یکی از انتقادهای جدی که به این دولت وارد است قانون گریزی است.بنابراین باید این مشکل را از زاویه قانون گریزی دولت نگاه کنیم.
متن کامل این گفت وگو را اینجا بخوانید.
 

/22131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 198975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    18 0
    وقتی خودروی روز جهان هیوندای سوناتا2012 ساخت کشور کره جنوبی را با هزینه بار ان لب بندر با قیمت 18 میلیون تومان به ما تحویل میدهند .ایا سزاوار است برای اینکه دو شرکت خودرو سازی ما که همواره سعی در دور زدن قانون به نفع خودشان داشته اندو با تولید خودروهای غیراستانداردسالیانه 20 هزار نفر از هموطنانمان را راهی گورستان میکنندبرای اینکه در بازاری بدون رغیب و انحصاری روی پای خود باشند.(و به عبارتی به خاطر اینکه ما این دو خودرو ساز کشور را تا به امروز با کمک دولت سر پا نگه داشته ایم)سالیانه جان 20 هزار هموطن خود را گرفته ایم.و تعرفه 90 درصدی گمرکی برای خودروهای وارداتی وضع کرده ایم.ایا این درست است که این همه هزینه بابت خودروهای بی کیفیت داخلی پرداخت کنیم؟
  • بدون نام IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    6 0
    من الان مدتهاست منتظر خریدن سورن با موتورef7هستم ولی ایران خودرو خلف وعده کرده و با موتور معمولی تولید میکنه در حالی که سمند ال ایکس رو با این موتور روانه بازار کرده خب معلومه این سیاست فرغون سازان ماست تا بتونن همه محصولاتشونو به مردم قالب کنن سورن زیباتر با موتور ضعیفتر و سمند با طراحی ضعیف اما موتور قویتر و کم مصرفتر.
  • بدون نام IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    15 0
    نه اقاي هاشمي صحبت شما خلاف واقع است چون قانون تصويب كردين براي ارتقا كيفيت ولي خودتون جلسه گذاشتين براي تمديد مجوز توليد وانت پيكان و. ديگر محصولات قديمي .بعدم شما حقوق مصرف كننده رو ناديده گرفتين و فقط در راستاي منافع خودروسازي مصاحبه و عمل مي كنيد مثلا تعرفه رو شما در بودجه تعريف مي كنيد پس شما هم بيشتر از دولت از خودروسازي حمايت مي كنيد .
  • طاهر IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    11 0
    تا زمانی که تعرفه واردات بالا باشد ما همچنان این خودروهای بی کیفیت قدیمی را سوار خواهیم شد ...
  • بدون نام NL ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    10 0
    ملت دارن پول ميدن آشغال تحويل ميگيرن. آخه تا كي؟؟؟؟؟؟
  • از مردمان بی ارزش IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
    11 0
    این همه کشتار به خاطر خودرو وطنی زاغارت و بی ارزش، ارزش دارد؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!