به نظر می رسد، برخی از مردم به حدی عاشق تلفن همراه خود هستند که حتی اگر یک لحظه از آن جدا شوند سطح اضطراب و استرس آنها به بیشترین حد ممکن خواهد رسید.<BR>

digitaltrends نوشت: اگر به شما بگویند قرار است تلفن همراهتان به مدت یک هفته در یک محفظه امن نگهداری شود و شما حق نگاه کردن، لمس کردن و حتی استفاده کرده از آن را ندارید، چه عکس‌العملی نشان می دهید؟ دانه‌های عرق روی پیشانیتان می‌نشیند؟ لب‌هایتان می لرزد؟ مانند بچه های دوساله کج خلقی می‌کنید؟
بر اساس تحقیقات جدیدی که OnePoll به نمایندگی از شرکت بریتانیایی SecurEnvoy انجام داده؛ ترس از جدا شدن از تلفن همراه، بیماری که در علم روانشناسی نوموفوبیا نامیده می شود، در حال افزایش است. نظر سنجی از 10000 استرالیایی نشان داد که 66 درصد آنها از جدا شدن از تلفن همراه خود می ترسند. این میزان نسبت به نظر سنجی مشابهی که 4 سال پیش انجام شد 13 درصد اقزایش یافته است.
عجیب تر اینکه 41 درصد این افراد برای اینکه می ترسند مبادا گوشی خود را گم کنند ، همیشه دو گوشی همراه خود دارند که حتی یک لحظه بدون اتصال به شبکه تلفن همراه نباشند.
با نگاهی دقیق‌تر به نتایج این تحقیق متوجه می شویم که زنان بیشتر از مردان درگیر این بیماری هستند زیرا در مقایسه با 61 در صد مردانی که می ترسند از گوشی خود جدا شوند ، 70 درصد زنان هستند که این ترس را در خود دارند. البته در مقابل این تحقیق نشان می دهد که بیشتر مردان هستند که تمایل دارند دو گوشی همراه خود داشته باشند ، که اگر یکی از آنها را از دست دادند دچار استرس زیادی نشوند.
داده های این تحقیق نشان می دهد بیشترین افرادی که هنگام جدا شدن از تلفن همراه عرق سرد روی پیشانی شان می نشیند نسل جوان هستند ، زیرا 77 درصد افرادی که سنینی بین 18 تا 24 سال داشتند گفته بودند اگر بخواهند از تلفن همراه خود جدا شوند احساس نگرانی می کنند. البته به نظر می رسد این آمار بیشتر به خاطر این باشد که این نسل با تلفن همراه و وسایلی از این دست بزرگ شده اند. البته این تحقیق یک مطلب مهم دیگر را هم نشان می دهد : اگر ما به زودی راهی برای کاهش دادن وابستگی خود به تلفن همراه پیدا نکنیم ، نوموفوبیا روز به روز بیشتر می شود.
اگر گوشی شما را بگیرند شما چه احساسی دارید؟ آیا بدخلق می شوید؟ یا شاید هم مودی می شوید؟ شاید هم به سراغ وسایل و راه‌های جایگزینی بروید که مدتهاست آنها را فراموش کرده‌اید؟
2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 199389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
    0 0
    من هم از رایانه و بازی و اینترنت و مقاله نویسی به همین نحو.