احمدی‌نژاد در شهریورماه 85 قول داد که ماه‌های نیمسال دوم سال 85 تمام نواقص این طرح را برطرف خواهد کرد اما هنوز این «ماه‌های آینده» فرا‌ نرسیده است و بسیاری از گلایه‌های مردم پابرجاست.

الناز محمدی: هرچند با سپری شدن مرداد ماه امسال، کارت سوخت سه ساله شد، ولی هنوز هم که هنوز است با تمام وعده‌هایی که از سوی مسئولان مربوطه داده شده، گلایه‌هایی از سوی شهروندان در مورد عملکرد مسئولان درنوع خدمت‌رسانی‌شان وجود دارد. محمود احمدی‌نژاد در شهریورماه سال 85 و پس از تعطیلات تابستانی مجلس طی گزارشی به نمایندگان قول داد که ماه‌های نیمسال دوم سال 85 تمام نواقص این طرح را برطرف خواهد کرد و با توجیه تازه کار بودن این طرح، خدمت‌رسانی درست را در این مورد به ماه‌های بعد واگذار کرد، ولی این‌طور که به نظر می‌رسد هنوز این «ماه‌های آینده» فرا‌ نرسیده است و بسیاری از گلایه‌های مردم پابرجاست.

روند صدور و توزیع کارت‌های هوشمند سوخت از ابتدا تاکنون با مشکلات متعددی از جمله صادر نشدن کارت‌های صدها هزار شهروند و عدم تحویل یا تحویل در آدرس‌های اشتباهی، سوءاستفاده از کارت‌های سوخت مفقود شده قبل از راه‌اندازی سیستم‌های آنلاین برای سوزاندن کارت‌های مفقودی روبه‌رو بود؛ این جریان با دیرکرد در صدور و توزیع کارت‌های سوخت المثنی به اوج خود رسیده است. از سوی دیگر طولانی بودن زمان سوزاندن کارت‌های گم شده نیز از دیگر مواردی است که اعتراض شهروندان را از زمان شروع به کار این طرح در پی داشته است.

«هدایت امیری»، مسئول اطلاع‌رسانی کارت هوشمند سوخت، در گفت‌وگو با «خبر» نظر دیگری در این مورد دارد: «هرچند بعضی شهروندان نسبت به این موضوع اعتراض دارند، اما از همان زمان شروع به‌کار این کارت‌ها، با رمزگذاری و جلوگیری از دستی بودن این طرح، سعی کرده‌ایم این مشکلات را حل کنیم، به صورتی که اگر فردی رمز کارتش را هم یادش برود، می‌تواند خودبه‌خود از چهار شماره اول کارت ملی‌اش برای رمز جدید استفاده کند.» اما باز هم در این میان این سؤال مطرح است که چرا روند سوزاندن کارت‌های گمشده به صورت الکترونیکی درنمی‌آید و از طرف دیگر فعال کردن رمزها حدود یک‌دقیقه به زمان سوخت‌گیری معمول اتومبیل‌ها، اضافه می‌کند.

مسئول اطلاع‌رسانی کارت هوشمند، در این مورد می‌گوید: «در حال حاضر با همکاری دانشگاه خواجه نصیر در حال راه‌اندازی پورتالی هستیم تا از این طریق افراد بتوانند کارت‌های المثنی خود را به صورت آنلاین دریافت کنند.» این در حالی است که بی‌نظمی ‌در روند صدور کارت سوخت المثنی همچنان ادامه دارد و این موضوع مشکلاتی را برای متقاضیان ایجاد کرده است، مسئولان مربوطه، دلیل ناهماهنگی در روند ارائه کارت‌های سوخت از ابتدا تا به امروز را نبود هماهنگی بین ارگان‌های مرتبط در این بحث عنوان می‌کنند.

از طرفی چندی پیش سردار «هادیانفر»، جانشین سابق رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی یکی از مشکلات صدور کارت سوخت المثنی را عدم استفاده شرکت پست از سیستم رایانه‌ای عنوان کرد و گفته بود: «علی‌رغم این که حدود یک ماه است که این سیستم در پست راه‌اندازی شده هنوز برخی باجه‌های پستی فرآیند صدور کارت را دستی انجام می‌دهند». او با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی تنها برای مردم وارد موضوع کارت سوخت شده‌ است، تأکید کرد: «متأسفانه هنوز به دلیل برخی مشکلات مردم در زمینه کارت سوخت سردرگم هستند و هیچ بخشی به طور مشخص پاسخگوی آن‌ها نیست.»

تأخیر در صدور کارت سوخت اتومبیل‌ها و موتوسیکلت‌های صفر نیز یکی دیگر از مشکلات پیش روی بسیاری از شهروندان است. مسئولان وزارت نفت سال‌هاست که وعده می‌دهند کارت سوخت به همراه سند مالکیت در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت اما نه تنها این وعده تحقق نیافته است بلکه مالکان وسایل نقلیه صفر، بین شرکت سازنده، وزارت نفت، دفاتر پلیس به علاوه10 و اداره پست سرگردان هستند.

یکی دیگر ازوعده‌هایی که در سه سال اخیر داده و عمل نشد، پرداخت الکترونیک بهای بنزین از طریق کارت‌های هوشمند سوخت با همکاری بانک ملت بود ولی هنوز هم خبری ازاجرایی شدن این وعده نیست. اما هدایت امیری، مسئول اطلاع‌رسانی کارت هوشمند در این مورد به «خبر» می‌گوید: «پروژه پرداخت الکترونیک هزینه بنزین در 135 جایگاه راه‌اندازی شده است که از این تعداد 37 جایگاه متعلق به شهر تهران است و سعی داریم تا آخر سال این تعداد به 900 جایگاه برسد.»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 19941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =