تسلط نمایندگان مجلس بر دنیای مجازی و آشنایی با فناوری اطلاعات موضوع یادداشت جدید دکتر محمد سلطانی فر، استادیار علوم ارتباطات است.

دکتر سلطانی فر در این یادداشت می گوید: " فرایند تبلیغات در انتخابات به منظور گرفتن رای از مردم بسیار پیچیده است. در شرایط کنونی با توجه به شتاب روزافزون تکنولوژی، ظرافت این فن چندین برابر شده است و فردی که می خواهد به عضویت پارلمان در بیاید باید نسبت به این دنیای جدید، اشراف کامل داشته باشد . "


وی با توجه به شتاب پیشرفت تکنولوژی عنوان می کند: " گسترده شدن دنیای ارتباطات و وسایل ارتباط جمعی به قدری زیاد است که نمی توان فردی را تصور کرد که نسبت به این تکنولوژی آشنایی کافی را نداشته باشد اگر فردی نسبت به این ابزارناآشنا باشد می توان گفت صلاحیت قرارگیری در نهاد تصمیم گیری را ندارد. "


استادیار دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات در ادامه تاکید می کند: "مردم سنتی تر صرف گوش دادن به یک سخنرانی بیشتر برای حضور در انتخابات انگیزه پیدا می کنند اما افراد مدرن ترو جوان تر که اغلب جز نخبگان و تحصیل کردگان هستند تحت تاثیر فضای مجازی بوده و باید فضای مجازی آنها را مجاب کند تا به نماینده ای رای بدهند . فارغ از موضوع تبلیغات، یک نماینده مجلس باید اشراف کافی نسبت به فضای مجازی داشته باشند بنابراین در چنین شرایطی به هیچ وجه بهانه " من کاردر اینترنت را بلد نیستم" را نمی توان از یک نماینده پذیرفت ."
متن کامل یادداشت وی را اینجا بخوانید.

کد خبر 199500

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

آخرین اخبار