واحد مرکزی خبر:

دیپلمات سابق روس، با تاکید بر اینکه القاعده ساخته و پرداخته سازمان سیا است، اعلام آمادگی این سازمان تروریستی برای فعالیت های نظامی در سوریه را نشانه ارتباط مشکوک آمریکا و القاعده در بحران این کشور دانست.

 "ویچسلاو موتوزوف" روز یکشنبه در گفت و گو با شبکه خبری العالم، تأکید کرد: اعلام آمادگی القاعده برای فعالیت های نظامی در سوریه، دلیلی آشکار بر نزدیک بودن آمریکا به اصول و فعالیتهای این گروه است؛ سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا القاعده را ایجاد کرده، و بن لادن فرستاده آمریکا در جنگ ارتش اتحاد جماهیر شوروی در افغانستان بود
موتوزوف تأکید کرد: نظارت عبدالحلیم بلحاج لیبیایی بر آموزش افراد مسلح سوری در ترکیه دلیلی دیگر بر وجود ارتباط مشکوک بین سازمان سیا و القاعده است.

وی با اشاره به اینکه موضع روسیه در قبال تحولات سوریه از عمق سیاست بین المللی ریشه گرفته و غیر قابل تغییر است، گفت: رای موافق اکثر کشورها در مجمع عمومی سازمان ملل به قطعنامه اخیر ضد سوریه نشان دهنده میزان نفوذ سیاسی و اقتصادی آمریکا بر سران این کشورها است.

موتوزوف با انتقاد از عقب نشینی اتحادیه عرب در برابر فشارهای آمریکا، تاکید کرد: موضع اعراب باید در حمایت از منافع اعراب باشد نه منافع آمریکا، اروپا یا اسرائیل.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 199788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
    3 0
    پس تکلیف چهار هزار سرباز آمریکایی که به دست القاعده کشته شده اند چه میشود.اگر القاعده زیر نفوذ آمریکا بود که نباید سربازان آمریکایی را میکشت/