جشنواره موسیقی فجر هم با معرفی برگزیدگانش به کار خود خاتمه داد.

به گزارش خبرآنلاین، مراسم پایانی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر یکشنبه شب با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، معاون هنری وزارت ارشاد و هنرمندان این حوزه در تالار وحدت برگزار شد.
در این مراسم اعلام شد که دبیر بیست و هشتمین دوره جشنواره موسیقی فجر هم حسن ریاحی است.
در بخشی از این مراسم محمد سریر رییس هیات مدیره خانه موسیقی بیانیه هیات داوران را قرائت کرد و پس از آن برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره معرفی شدند.
محسن شاملو هنرمند جوان و سازنده ویلون که در بخش جنبی موسیقی فجر نمایشگاهی از آثار خود را در سالن وحدت به نمایش درآورده بود، لوح تقدیر و تندیس بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر را دریافت کرد.
هیأت داوران در بخش آهنگسازی و پایان نامه‌ها،نگین زمردی را برای قطعه «فنا»،محمد نصرتی برای قطعه «سمفونی لیلی» و حمید مرادیان را برای «کمانچه» حایز رتبه‌های اول تا سوم دانست.
در بخش رقابتی سازهای کلاسیک غیرایرانی نیز محمدهادی ایانود از اصفهان،مرتضی قربانی شیرکوهی از کرج و شهاب شرفی از تهران رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.
اما در شاخه آهنگسازی با موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی، مرتضی شفیعی از اصفهان به خاطر قطعه «قیام» مورد تقدیر قرار گرفت.
در بخش کلاسیک ایرانی نیز گروه «شورانگیز» گرگان به سرپرستی محمدرضا ابراهیمی،گروه «برزین مشهد» به سرپرستی امیرحسین اسکندری و گروه «سیوار» به سرپرستی مهدی حاج قاسمی به رتبه‌های اول تا سوم نایل شدند.
در بخش کلاسیک غیرایرانی گروهی،«آنسامبل مارتینا» از تهران به سرپرستی مهرداد غلامی،ارکستر «دانشجویان پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران» به رهبری لوریس هویان به رتبه‌های اول و دوم نایل شدند. هیات داوران در این بخش هیچ اثری را حایز رتبه سوم ندانست.
در بخش موسیقی کلاسیک آوازی، گروه «صمات» به رهبری آزاده عظیمی، «کر ماهان» به سرپرستی نیما فاتحی و «گروه آوازی دامور» به سرپرستی فراز خسروی دانش رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.
بخش رقابتی جشنواره امسال رویکرد ویژه‌ای به جوانان فعال در عرصه موسیقی داشت.
5757
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 199796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =