۰ نفر
۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۵

فارس نوشت:

فردی که در زندان با همدستی یکی از دوستان خود در بیرون از زندان اقدام به کلاهبرداری پیامکی کرده بودند به دام افتاد.
پیرو شکایت‌های متعدد در خصوص کلاهبرداری پیامکی، ماموران مجموعه فعالیت‌های خود را برای شناسایی عاملان و ابعاد مختلف این نوع کلاهبرداری آغاز کردند. در پی‌جویی‌های صورت گرفته در پرونده به صورت تخصصی مشخص شد که مجرمین با ارسال تعداد کثیری پیامک به مشترکین همراه اول سراسر کشور با این مضمون که، مشترک گرامی شما در قرعه کشی همراه اول برنده مبلغ 500 هزار تومان وجه نقد شده‌اید، جهت دریافت جایزه و واریز آن به حسابتان نیاز است تا شماره کارت عابر بانک و تاریخ انقضا و رمز دوم خود را به شماره شرکتی زیر ارسال تا جایزه به حساب شما واریز شود؛ اقدام به کلاهبردای کرده‌اند. در حالی که افراد با ناآگاهی اطلاعات حساب خود را در اختیار این مجرمی قرار می‌دادند آنان به سادگی اقدام به برداشت وجه می‌کردند که در بعضی از موارد به‌دلیل کم بودن مبلغ کلاهبرداری شده، صاحب حساب از شکایت صرف نظر کرده است.

در تحقیقات کارشناسان، مشخص شدکه کلاهبرداران تمام وجه را صرف خرید انواع کارت شارژ تلفن می‌کردند و بعضاً معلوم شد که تمامی کارت‌ها به فروش رفته است و امکان ردیابی از طریق عادی برای شناسایی کلاهبردار وجود ندارد. با بررسی‌های تخصصی صورت گرفته توسط کارشناسان این پلیس، ماموران به یکی از متهمین سابقه‌دار که در زندان به سر می‌برد دست یافتند. طی فعالیت‌های اطلاعاتی مشخص شدکه این فرد با همکاری یکی از دوستان خود در خارج از زندان اقدام به هدایت این جرم کرده است. با توجه به اطلاعات به دست آمده نهایت هر دو مهتم دستگیر و به جرم خود اعتراف کردند.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 200407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۵
    4 0
    چه فايده در شهرستان كاشان اين قبيل كلاه برداريها زياد شده و وقتي آنرا دنبال مي كردند متوجه مي شدند كه از زندان هاي اطراف تهران بوده ودستشان به هيج جا نمي رسد وفرياد رسي هم وجود ندارد ؟؟؟؟؟؟ اگر يك پيگيري انقلابي بشود مسئله حل مي شود