۰ نفر
۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۴

ایسنا نوشت:

مردم سوریه فردا (یکشنبه) برای مشارکت در همه‌پرسی پیش‌نویس قانون اساسی جدید این کشور در پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، مسئولان سوری از مردم این کشور خواستند تا برای رای دادن به پیش‌نویس قانون اساسی جدید سوریه روز یکشنبه به پای صندوق‌های رای بروند.

پیش‌نویس این قانون که قرار است جایگزین قانون اساسی سوریه از سال 1973 شود براساس اصلاحات وعده داده شده مسئولان سوری تنظیم شده است.

در پیش‌نویس قانون اساسی جدید سوریه ماده هشت که بر نقش حزب بعث در رهبری جامعه تاکید داشت، تغییر یافت و "چند حزبی بودن" جای آن را گرفت.

در این پیش‌نویس، دیگر اشاره‌ای به حزب سوسیالیست نشده است و عنوان شده که نیمی از نمایندگان پارلمان باید نماینده کارگران و کشاورزان باشند.

براساس ماده 88 نیز رئیس جمهوری تنها برای دو دوره هفت ساله انتخاب می‌شود و این ماده از انتخابات ریاست جمهوری 2014 قابل اجراست.

در این همه‌پرسی 18 میلیون تن واجد شرایط هستند که با حضور در 13 هزار و 835 مرکز اخذ رای می‌توانند رای خود را به صندوق بیندازند.

عدنان محمود، وزیر اطلاع‌رسانی سوریه عنوان داشت: این نخستین باری است که از مردم سوریه می‌خواهیم تنها به پای صندوق‌های رای بروند و آنها را تشویق نمی‌کنیم که به نفع قانون اساسی یا علیه آن رای دهند.

این در حالی است که مخالفان سوری خواهان تحریم‌ این همه‌پرسی شدند. 26151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 200618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =