کارگردان و فیلمنامه‌نویس «ضدگلوله» که در سی‌امین جشنواره فیلم فجر برنده دو جایزه شد، با حضور در خبرآنلاین درمورد این فیلم صحبت کرد.

به گزارش خبرآنلاین، مصطفی کیایی با اشاره به ایده ابتدایی این فیلم گفت: «ایده اصلی از رضا رخشان بود؛ داستان مردی که به جبهه می‌رود و هر چه تلاش می‌کند، شهید نمی‌شود.»
وی ادامه داد: «از همان ابتدا نگران بودم فیلم شبیه «لیلی با من است» بشود، چون فیلم جنگی و در عین حال کمدی بود. ضمن اینکه داستان هم همان داستان بود، با این تفاوت که در «لیلی با من است» شخصیت اصلی نمی‌خواهد کشته شود، اما در «ضد گلوله»، سلیم (مهدی هاشمی) جبهه می‌رود که کشته شود.»
کیایی همچنین افزود: «سعی کردم جزئیات زیادی به فیلمنامه اضافه کنم که با فیلم‌های دفاع مقدس کمدی متفاوت باشد.»
وی در خصوص انتخاب بازیگران، توضیح داد: «فیلمنامه را هر طور می‌نوشتم، برای نقش «سلیم»، به پرویز پرستویی فکر می‌کردم. هر کس دیگری را هم که می‌آوردم، تحت تاثیر بازی پرستویی در «لیلی با من است» قرار می‌گرفت. به همین خاطر انتخاب اولم، رضا عطاران بود چون همیشه خودش است و سبک بازی خاصی دارد. او فیلمنامه را خواند و خوشش آمد و اتفاقا برای بازی هم اعلام آمادگی کرد، اما در نهایت قرار شد فیلم خودش را بسازد و بازی کند.»
کارگردان و فیلمنامه‌نویس «ضدگلوله» ادامه داد: «گزینه بعدی حمید فرخ‌نژاد بود که آن هم نشد و بعد تصمیم گرفتم سراغ بازیگری میانسال بروم و به مهدی هاشمی رسیدیم که بهترین گزینه بود. زمانی که فیلمنامه را برای آقای هاشمی فرستادیم، سفر بود. اما خانم آدینه تماس گرفت و گفت پروژه سنگین است و آقای هاشمی هم هیچ وقت در فیلم‌های جنگی بازی نکرده و به نوعی جواب منفی داد.»
کیایی ادامه داد: «زمانی که آقای هاشمی از سفر برگشت و فیلمنامه را خواند، خوشش آمد و بعد از چند جلسه صحبت کردن و دیدن فیلم «بعداز ظهر سگی سگی»، قرارداد بست. در واقع او در چند روز با دیدگاه من آشنا شد و بعد از آن قرارداد را امضا کرد.»
مشروح گفت‌وگو با کارگردان فیلم «ضدگلوله» که در جشنواره فجر برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه و دیپلم افتخار بهترین فیلم شد، به زودی در خبرآنلاین منتشر می‌شود.
58246
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 200832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =