هفته پس از تعطیلات برای نمایندگان مجلس روزهای پرکاری خواهد بود.

زهرا تالانی:مجلس شورای اسلامی پس از 3 هفته تعطیلی و برگزاری انتخابات یکشنبه این آینده،دو دستور کار مهم را در دستور کار خود دارد.در این هفته نمایندگان علاوه بر بررسی لایحه حمایت خانواده و بحث مترورا هم پی گیری می کنند .
دعوایی که دودش به چشم مردم می رود
وقتی در تیرماه امسال موضوع سوال از رئیس جمهور مطرح شد اولین چیزی که از سوی نمایندگان درخواست شد عدم پرداخت اعتبارات یارانه بلیط حمل و نقل عمومی و اعتبارات مترو بود.
با اجرایی شدن قانون هدفمندی یارانه ها، دولت باید از محل درآمد این قانون سهم یارانه سوخت و حمل و نقل عمومی را پرداخت کند. مجلس شورای اسلامی نیز طی مصوباتی این مهم را در 2سال گذشته از دولت خواستار شده است.سرانجام پس از آنکه موضوع رسانه ای شد و شهرداری نسبت به این موضوع اعتراض کرد با گذشت 10 ماه از سال قسمتی از یارانه های مترو و اتوبوس به شهرداری تهران پرداخت شد.
در این باره محمد حسین مقیمی رئیس فراکسیون شهری مجلس در گفت وگو با خبرآنلاین می گوید: در مجلس شورای اسلامی برای سال 90،243 میلیارد تومان برای مترو شهر تهران در بخش عمرانی اختصاص یافته که تا به امروز 151 میلیارد تومان آن محقق شده است.
وی با بیان اینکه شهرداری برای رفع مشکلات مترو از اعتبارهای خودش استفاده می‌کند اما متاسفانه این اعتبارات جوابگو نیست
عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به لزوم هماهنگی‌های بیشتر در پرداخت اعتبارات مترو، گفت: مترو مورد استفاده همه مردم و به ویژه اقشار آسیب‌پذیر است، بانک‌های عامل هم باید در پرداخت اعتبارات همکاری لازم را داشته باشند تا این مشکلات برطرف شود.
مشکل پرداخت نشدن یارانه مترو باعث شده است که شهرداری اعلام کند قیمت مترو تهران از اوایل سال آینده به صورت غیر متعارفی افزایش می یابد .


سه سال انتظار برای تصویب یک لایحه
بعد از گذشتن سه سال از تقدیم لایحه حمایت از خانواده به مجلس شورای اسلامی و پس از فراز و نشیب‌های بسیاری که این لایحه از سر گذراند، بالاخره قرار است که این هفته این لایحه برای دومین بار در صحن مجلس بررسی شود.
در جریان بررسی مواد 22، 23 و 24 لایحه حمایت خانواده که بسیار جنجال آفرین شده بود ، این مواد برای بررسی بیشتر و کارشناسی‌تر به کمیسیون قضایی ارجاع شد، که پس از ماه‌ها بحث و بررسی پیرامون این مواد، نهایتاً مواد مذکور اصلاح و الحاقاتی تصویب و برای تصویب نهایی به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارسال شد.
در این باره فاطمه آلیا عضو فراکسیون زنان به خبرآنلاین می گوید:امیدوارم این لایحه تصویب شود و به مجلس بعدی کشیده نشود چون معلوم نیست چه سرنوشتی پیدا کند.
45232
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 201505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
    1 0
    لایحه قانون تجارت کی رای گیری می شود؟
  • بدون نام IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
    1 0
    یک سوال هم از وزیر مسکن بپرسید که چرا آیین نامه قانون پیش فروش ساختمان را نهایی نمی کند؟