آیت​الله العظمی صافی​گلپایگانی، آیت​الله مکارم​شیرازی ، آیت​الله سبحانی و آیت​الله نوری همدانی در انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی حضور یافتند.

به گزارش خبرآنلاین، آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی پس از انداختن رای خود در صندوق سیار 409 ابراز امیدواری کرد که این اقدام مورد توجه عنایات حضرت‌ بقیه‌الله الاعظم قرار گیرد. این مرجع تقلید تصریح کرد: افرادی که برای نمایندگی در مجلس شورای اسلامی انتخاب می‌شوند باید معتقد به سیاست‌های داخلی و خارجی و کسانی باشند که موجب عزت و شکوه مملکت و انقلاب می‌شوند.
وی افزود: افرادی باید برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی انتخاب شوند که متفکر باشند، ضمن اینکه باید بدانند مساله نمایندگی تکلیف سنگینی است که بر دوش آنان نهاده شده و به فکر فقرا و رفع نقاط ضعفی همچون مشکلات اقتصادی و تورم باشند و در کنار آن به اسلام خدمت کنند.
از سوی دیگر آیت‌‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی، امروز پس از انداختن رأی خود در یکی از شعبه‌‌های سیار اخذ رأی در قم در جمع خبرنگاران، گفت: در تاریخ ملت‌ها همیشه روزهای سرنوشت‌سازی وجود داشته است و ملت‌ها بیدار هستند.
وی تصریح کرد: ممکن است گله‌‌ها و دلخوری‌‌هایی وجود داشته باشد ولی اگر این امر بخواهد مورد توجه قرار گیرد، موجب می‌‌شود که دشمن به سرنوشت ما حمله کند.
آیت الله مکارم شیرازی که سخنانش به طور زنده از سیما جمهوری اسلامی پخش می شد در پاسخ به خبرنگاری که پرسید آیا تفاوتی میان افرادی که زودتر و یا با تاخیر رای خود را در ضندوق می اندازند از لحاظ اجر معنوی وجود دارد یا خیر پس از لحظه ای تامل گفت: در روایات اسلامی داریم وقتی میان دو فرد کدورتی پیش آمده و با هم قهر هستند آن فردی که زودتر برای آشتی پیش قدم شود ثواب و اجر بیشتری دارد.این مرجع تقلید ادامه داد: یکی از لحظات مهم و سرنوشت‌ساز، انتخابات است و با توجه به شرایط موجود، ملت ما باید به وظیفه خود عمل کند.
در همین حال آیت‌الله جعفر سبحانی رأی خود را به صندوق شماره 408 سیار انداخت و سپس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از ارکان نظام قوه مقننه است، بیان داشت: مجلس باید قوی و اسلامی باشد و افراد کاردان و سالم به پیشرفت مملکت کمک کنند.استاد حوزه علمیه افزود: اگر مجلس ناسالم و افراد متخلف در آن حضور یابند مشکلات عدیده‌ای خواهیم داشت.
وی با دعوت همه جانبه مردم ایران به شرکت در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: یک مسلمان باید هوشیارانه تحقیق کند و افراد سالم و معتقد را به مجلس بفرستد. آیت‌الله سبحانی در پایان با تاکید بر اینکه مجلس در رأس امور است، گفت: اگر مجلس قوی باشد می‌تواند سرچشمه خیر و خوبی برای تمام ایرانیان باشد.
آیت‌الله حسین نوری همدانی هم صبح امروز راس ساعت 8:45 در بیت خود رای خود را به صندوق سیار 408 انداخت و گفت: مردم متعهد و برومند ایران وظیفه دینی، شرعی و اخلاقی خود را با حضور پرشور در انتخابات ادا می‌کنند. وی با بیان اینکه استکبار همیشه علیه مردم ایران ترفندهای شومی دارد گفت:‌ مردم با حضور در انتخابات وحدت، قدرت و عظمت خود را نشان خواهند داد. آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه باید وحدت نظام را حفظ کنیم، گفت: انتخابات نقش تاثیرگذاری در عظمت نظام و انقلاب دارد و وحدت و مجد ملت شریف را به دشمنان نشان می‌دهد.وی بر رعایت اخلاق انتخاباتی همه نمایندگان تاکید کرد و گفت: مهم این است که ما همه باید در یک صف گام برداریم. وی افزود: نباید یک نماینده فکر کند چون رای نیاورده شکست خورده باید با رعایت اخلاق انتخاباتی با خدمت در حوزه‌های دیگر نظام به فکر سربلندی انقلاب اسلامی باشد.
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 201590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =