مروری بر اخبار اجتماعی جمعه 20 دی

حتما تا کنون در بین دوستان و آشنایان با دانشجوهایی برخورد داشته‌اید که بدون علاقه به رشته تحصیلی‌شان و صرفا به این دلیل که در آن رشته و دانشگاه پذیرفته شده‌اند، مشغول تحصیل هستند. دیروز سرپرست دفتر مرکزی مشاوره وزارت علوم با ارایه آماری از این دسته افراد و بیان این که بر اساس تحقیقات 30 درصد دانشجویان به رشته تحصیلی خود علاقمند نیستند، گفته که با افزایش ظرفیت در دانشگاه‌ها همه داوطلبان وارد دانشگاه می‌شوند اما این موضوع باعث می‌شود همه داوطلبان با علاقه به رشته‌ای که در آن قبول شده‌اند وارد نشوند. به گزارش مهر، حمید یعقوبی ضمن بیان این که افت تحصیلی در دانشگاه‌ها بیشتر است و این افت تحصیلی و مشروط شدن در بین دانشجویان پسر بیشتر دیده می‌شود، از طرح  پیشگیری از افت تحصیلی خبر داده است.

  اگر با توجه به خبر بالا تصمیم به درس خواندن و تحقیق و ... خصوصا به وسیله کامپیوتر گرفته‌اید، بهتر است به توصیه رییس مرکز تحقیقات اپتیک و لنز ایران عمل کرده و صفحه مانیتور کامپیوترتان را از هر گونه گرد و غبار  پاک کنید چرا که این گرد و غبارها باعث خستگی چشم و سردرد می‌شوند. دکتر پرویز زرین‌بخش در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرده گرد و غبار روی صفحه مانیتور باعث پراکندگی نور در سطح صفحه می‌شود و وضوح تصاویر را کم می‌کند که این امر، باعث مبهم شدن تصاویر و در نتیجه خستگی و گیجی کاربر می‌شود.

 فارس هم دیروز در مورد سلامت خبری داشت و آن این که عضو هیئت علمی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به شیوع 80 درصدی کمردرد در بین مردم گفته استفاده از وسایل مدرن در جامعه امروز، مانع می‌‌شود که مردم خودشان بسیاری از فعالیت‌های روزمره را انجام دهند و همین کم‌تحرکی و سکون موجب شده  35 درصد شاغلان در کشورمان سالانه حداقل یک روز کاری را به ‌دلیل کمردرد از دست بدهند و هزینه زیادی را به جامعه و محیط‌های کاری تحمیل ‌کنند. آنطور که مجتبی کامیاب اظهار کرده، بنا به همین دلایل مصرف مسکن در ایران 5 برابر میانگین جهانی است!

 و اما خبری بخوانید در مورد خودپردازهای سرنگ که از ابتدای مطرح شدن، همواره مخالفان و موافقانی داشته است. به گزارش ایسنا، مدیرکل درمان و بازپروری ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به نتایج مثبت راه‌اندازی خودپردازهای سرنگ و لوازم بهداشتی برای کاهش آسیب معتادان تزریقی به ویژه معتادان تزریقی پرخطر، از طرح توسعه این دستگاه‌ها خبر داده و اعلام کرده که در نظر دارند با هماهنگی ارگان‌های دولتی، این دستگاه‌ها را در سال آینده در برخی محلات و مناطق پرخطر و آسیب‌خیز راه‌اندازی کنند. سعید صفاتیان یکی از مهم‌ترین نتایج توسعه طرح نصب خودپردازهای سرنگ و لوازم بهداشتی برای معتادان، به ویژه معتادان تزریقی را کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد تزریقی به ویژه آلودگی به بیماری‌های عفونی از قبیل ایدز و در نتیجه کنترل آمار این بیماری در جمعیت معتاد کشور  اعلام کرده است. به گفته او در حال حاضر و در قالب طرح پایلوت، پنج دستگاه از خودپردازهای سرنگ و لوازم بهداشتی برای معتادان در DICها (مراکز گذری کاهش آسیب اعتیاد) در تهران راه‌اندازی شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 2017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =