۰ نفر
۲۳ مهر ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۷

اپل فرمت جدیدی برای فایل‌های تصویری ارائه کرده که علاوه بر حجم کم‌تر و کیفیت بالا، همخوانی بیشتری با دوربین‌های فیلم‌برداری دارد.

بهنوش خرم‌روز: اپل هم مانند اغلب شرکت‌ها، برنامه‌های کاربردی خود را به صورت دوره‌ای به‌روز می‌کند تا اشکالات آن‌ها را برطرف نماید. اما این بار،‌ نسخه به‌روز شده آی‌مووی (iMovie) که روز سه‌شنبه بیرون آمد، یک فرمت کاملا جدید ویدئویی است که اپل به دنیای نرم‌افزار عرضه کرده است.

به گزارش سی‌نت، فرمت ویدئویی جدید که آی‌فریم (iFrame) ‌نامیده می‌شود،‌ بر پایه فناوری‌های استاندارد صنعت مانند تصویر H.264 و صدایAAC  قرار گرفته است. چنان‌که انتظار می‌رفت، ‌آی‌فریم با استفاده از H.264، فایل‌هایی با حجم بسیار کم‌تر از فرمت‌های قدیمی ویدئویی تولید و در عین حال کیفیت بالای تصویر را حفظ می‌کند. به علاوه حجم کم فایل، سرعت وارد کردن فایل را بالا می‌برد و بدین ترتیب به ویرایش فایل‌های تصویری کمک می‌کند.

نسخه 8.0.5 آی‌مووی با استفاده از فرمت تصویری آی‌فریم،‌ همخوانی خود را با دوربین‌های ویدئویی افزایش داده است. در حال حاضر دو دوربین از فرمت آی‌فریم پشتیبانی می‌کنند:‌ دوربین سانیو مدل VPC-HD2000A و دوربین سانیو مدل VPC-FH1A. پیش از این اعلام شده بود که فرمت ویدئویی خروجی پیش‌فرض این دو دوربین ،‌ فرمت جدید خواهد بود. خروجی آی‌فریم 960x540 است، اما به ادعای شرکت سانیو، این دوربین‌ها می‌توانند با وضوح بالای1080p (1920x1080) تصویر ضبط کنند و  به فورمت‌های تصویری سرعت بالا برای بازپخش با سرعت آهسته مجهزند.

اپل در مورد این که چه مدت روی این فرمت کار می‌کرده‌ یا این که آیا شرکت‌های تولید کننده دوربین‌های دیگری هم قرار است که دوربین‌های خود را با این فرمت جدید تطبیق بدهند، هنوز چیزی نگفته است. همچنین این شرکت اعلام نکرده که چه زمان، پشتیبانی آی‌فریم را به مجموعه ویرایش تصویر فاینال‌کات پرو اضافه می‌کند.

نسخه جدید آی‌مووی را می‌توان از وب‌سایت اپل دانلود کرد و یا از مکانیسم به روزرسانی نرم‌افزار موجود روی سیستم‌عامل مک‌ایکس گرفت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 20229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =