اکبرترکان در گفت وگو با خبرآنلاین به تشریح دلایلی پرداخت که در روزهای انتخابات ریاست جمهوری دور دهم او را وادار کرد که آمارهای نفتی دولت را تکذیب و پرده از واقعیت ها بردارد.

معاون سابق برنامه ریزی وزیر نفت در دولت نهم در پاسخ به این سوال که به خاطر می آورید که انگیزه تان در آنروزها برای تاکید بر ارائه آمار غلط نفتی از سوی دولت چه بود؟ تاکید کرد: « من اصلا به قصد بدی کردن به آقای نوذری یا کس دیگری هیچ کاری نکردم .صحبت هایی شده بود آن روزها که آن صحبت ها صحت نداشت و من گفتم صحت ندارد.گفته بودند پالایشگاه پارسیان در زمان دولت آقای احمدی نژاد شروع به کار کرده و به پایان رسیده است.اما ما هنوز عکس های زمان افتتاح این پالایشگاه را در اختیار داریم. براساس این مستندات افتتاح مرحله اول این پالایشگاه در دولت آقای خاتمی بوده است.بنابراین نه آغاز این پروژه در زمان آقای احمدی نژاد بود نه افتتاح مرحله اول آن!اما افتتاح مرحله دوم این پالایشگاه در زمان دولت آقای دکتر احمدی نژاد صورت گرفته بود و من هم بر این مساله تاکید کردم.فکر می کنم به ایشان اشتباه گزارش داده بودند.» 
به گفته این مدیر با سابقه، آنچه که به نظر می رسید باعث دلخوری شده یکی همین بحث پالایشگاه پارسیان بود و دیگری درمورد فازهای 9و10 و 6،7و8 پارس جنوبی بود.
وی در پاسخ به این سوال که به خاطر دارید موضوع پارس جنوبی چه بود،متذکرشد:« آن موقع معاونت برنامه ریزی که بنده مسوول آن بودم گزارشی داد مبنی بر اینکه در ابتدای دولت نهم فازهای 6،7و8 پارس جنوبی در مرحله 62 درصد پیشرفت بوده است.همچنین گزارش دیگری بچه های این معاونت آماده کردند که نشان می داد فازهای 9و10 پارس جنوبی در ابتدای دولت نهم 24 تا 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشته در حالیکه گفته بودند این دوفاز در دولت نهم شروع شده است.ما فقط گزارش را منتشر کردیم.بنابراین اینکار نه به قصد مخالفت با آقاین وذری بود نه هیچ کس دیگری.من هنوزم با آقای نوذری دوست هستم و برای ایشان احترام زیادی قائلم. »
ترکان در عین حال در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه اگر واقعا اینطور است پس چرا گزارش را دقیقا در روزهای حساس سیاسی و دوره انتخابات منتشر کردید که باعث این استنباط شود که شما به دلیل حمایت از نامزد دیگری اقدام به اینکار کرده اید، تصریح کرد: « آن چیزی که گفته شده بود خلاف بود و بنده هم گفتم آنچیزی که گفته شده خلاف است.من هنوزم از حرف های آنروز خودم دفاع میکنم من این حرف ها را به دلایل شخصی نگفتم .شما همین الان هم به دفتر معاونت برنامه ریزی نفت مراجعه کنید این آمار وجود دارد و در اختیارتان گذاشته می شود.چراکه ماهانه گزارش های مختلفی از قسمت های مختلف نفت به این معاونت ارسال می شود. »
متن کامل این گفت وگو را اینجا بخوانید.
22139
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 203970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۲
    10 7
    اقای ترکان همواره ادم راستگویی بوده است.