۰ نفر
۲۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۱

وقتی فصل خشکی از نیمه می‌گذرد و آب کمی برای نوشیدن در ناحیه‌ای محدود باقی می‌ماند،‌ حیوانات مجبورند یک جا جمع شوند. وقتی چرندگان، پرندگان، پستانداران عظیم‌الجثه و ... و البته تمساح‌ها یکجا جمع می‌شوند.

بهنوش خرم‌روز: برای ادامه زندگی جانوران، آب حیاتی است. جانوران بدون آب نمی‌توانند به زندگی خود ادامه دهند. گاهی در برخی مناطق، مشکلی برای دسترسی به آب وجود ندارد. اما در زمان‌هایی در برخی مناطق،‌ مانند این پارک ملی که در آفریقای جنوبی واقع شده، پیدا کردن آب اصلا کار ساده‌ای نیست. آن‌چه در این فیلم که از نشنال‌جئوگرافیک گرفته شده می‌بینید، بقایای رودخانه در میانه فصل خشکی است.
این ناحیه از آخرین نقاطی است که می‌توان برای رفع تشنگی بدان سر زد. در این موقع از سال، جانورانی که در این منطقه زندگی می‌کنند همگی ناچارند برای تامین آب مورد نیاز خود،‌ به کناره رود در این قسمت بیایند. این همه حیوان متنوع وقتی یک جا جمع بشوند ماجراهای متفاوتی را هم به همراه خواهند داشت.
برخی از آن‌ها یاد می‌گیرند با هم کنار بیایند و زندگی مسالمت‌آمیزی داشته باشند،‌ مانند بچه تمساح‌هایی که روی اسب‌های آبی راه می‌روند و از آن‌ها به عنوان ساحلی امن در میان آب و به نوعی یک مادر استفاده می‌کنند، این کار برای اسب‌های آبی غول‌پیکر هم مشکلی به وجود نمی‌آورد.
اما برخی نمی‌توانند حضور هم را به سادگی تحمل کنند و مشغول نزاع و گریز می‌شوند. همه این دعواها بر سر آب است.
 

در این میان،‌ برای همه یک خطر بزرگ وجود دارد: تمساح‌ها! حتی برای حیوانات درنده مانند شیر هم تمساح‌ها خطری در کمین به حساب می‌آیند که هر لحظه ممکن است از آب بیرون بپرند و به زندگی‌شان خاتمه بدهند. گاهی تمساح حرکتی از خود نشان نمی‌دهد،‌ اما در اغلب موارد، همان کاری را می‌کند که میلیون‌ها سال است انجام می‌دهد: شکار!
در موارد بسیاری، جانوری که در حال آب خوردن است، به موقع متوجه حرکت تمساح می‌شود و می‌گریزد،‌ اما در مورادی هم شانس نمی‌آورد. به هر حال تمساح‌ها هم باید غذا بخورند!
حضور تمساح‌ها با آرواره‌های قوی و جثه‌های بزرگشان، باعث می‌شود برخی از حیوانات از خیر نزدیک شدن به لبه رود بگذرند و با کندن چاله‌ها در اطراف به دنبال ذره‌ای آب بگردند. آن‌ها بارها شاهد صحنه‌های ترسناک حمله تمساح بوده‌اند!
 53272

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 204519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۱
    15 3
    په فیلم کجاس؟؟؟؟