عصر ایران نوشت:

به گزارش خبرگزاری فرانسه، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا گفت کشورش تصمیم گرفته 11 کشور از جمله ژاپن، آلمان، ایتالیا و اسپانیا را از تحریم به دلیل واردات نفت خام از ایران، معاف کند.
کلینتون در بیانیه ای اضافه کرد: این معاف شدن به مدت 180 روز و قابل تمدید است. این وضعیت شامل کشورهایی شده که به میزان زیادی ، واردات نفت خام از ایران را کاهش داده اند.
آمریکا به شدت در حال اعمال فشار بر کشورهای واردکننده نفت خام برای کاهش خرید نفت از ایران است.
آمریکا همچنین شرکت ها و مؤسسات تعامل کننده با بانک مرکزی ایران را تحت تحریم قرار می دهد. بانک مرکزی ایران مهمترین کانال دریافت پول نفت صادراتی این کشور است.
کلینتون ادامه داد: اقدامات انجام شده توسط این کشورها در رابطه با کاهش واردات نفت از ایران، آسان نبوده است. این کشورها می بایست در وضعیت حساس اقتصاد جهانی، در منابع انرژی خود تجدید نظر کرده و به سرعت برای نفت ایران، جایگزین پیدا می کردند.
11 کشور مستثنی شده از تحریم نفتی آمریکا، آلمان، بلژیک، اسپانیا، فرانسه، انگلیس، یونان، ایتالیا، ژاپن، هلند، لهستان و چک هستند.
این خبر در حالی منتشر می شود که ایران قبل از این در اقدامی پیش دستانه صادرات نفت به کشورهای فرانسه و انگلیس را متوقف کرده بود.
کشورهای ژاپن، ایتالیا، اسپانیا و یونان هم قبل از این برای توقف خرید نفت از ایران مقاومت بسیاری در برابر تحریم های آمریکا داشتند. همین موضوع باعث شد تا آمریکا به رغم های اولیه برای توقف کامل خرید نفت، به کاهش واردات رضایت دهد.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 204728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خوش بین IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۲
    10 2
    سالی که نکوست از بهارش پیداست .به امید سالی بدون تحریم در صلح و آرامش
    • بدون نام IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۳
      2 1
      من نفهمیدم، شما چطور نتیجه گرفتی؟ نگفت که تحریم لغو شد. شما دیگه خیلی خوشبینی، واقعیت ها را نمی بینی.
  • هدایت IR ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۳
    4 3
    به امید سالی و سالهایی که صلح وآرامش حقیقی با نابودی صهیونیزم و ظهور منجی عالم حاصل شود
  • جواد IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۵
    1 2
    "ما اکثر العبر و اقل الاعتبار." امام علی:عبرتها چه فراون و عبرت پذیرها چه اندکنند تحریم نفتی ایران درس و پیام بزرگی برای ایران و طرفهای مخالفش داشت. خبرهایی میرسد که اروپا و آمریکا از مواضعشان در قبال تحریمهای نفتی ایران عقب نشینی کرده است، اما چه کسی میتواند باور کند که گرگ ماهیت خونخواری خود را فراموش کند؟اینها به دلیل ضررهایی که از عنوان کردن آن به صور علنی عایدشان شد، ترجیح داده اند باچراغ خاموش حرکت کنند ولی نکته و پیامی که در این برهه زمانی که علنا به کشور های اسلامی مخابره شد این بود که اگر کشورهای اسلامی متحد باشند و حتی یک روز نفت عرضه نکنند و یا فقط به کشورهای آسیایی نفت خود را محدود کنند چه میشود. اما به قول مولای متقیان باید گفت " آنها در باطل خویش متحدند و ما در حقمان پراکنده"
  • سیامک IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۵
    1 2
    بابا هی نگید امریکا چیکار کرد ببینید ما چیکار میکنیم. ما در 10 الی 20 سال آینده حرف اول را در دنیا خواهیم زد و اون هم حرف از صلح و آرامشه. اینها به ظاهر ابرقدرتن.تو قرآن یه آیه ای هست که میگه : اینها از دور به نظر پر قدرت میان ولی از درون بسیار سست و ضعیفن چون اتحاد واقعی با هم ندارن. به امید روزی که همه مردم دنیا با هر دینی که دارن در هر کجا که هستن در صلح و آرامش زندگی کنن.
  • alert IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    0 0
    خدا رو شکر ....ایران همیشه پیروز باش و ماندگار.....