سفرهای نوروزی از 25 اسفند شروع شد. آمار سازمان گردشگری نشان می دهد که استان‌های قم، اصفهان و مازندران به ترتیب، سه انتخاب اول مقاصد سفرهای مردم بوده‌اند.

طبق آمار کمیته آمار ستاد مرکزی سفر، استفاده از خودروهای شخصی 32،2 درصد، حمل و نقل زمینی 46،4 درصد، حمل و نقل ریلی 31،2 درصد و حمل و نقل دریایی 69،9 درصد رشد تا پایان پنجمین روز نوروز به همراه داشته است .
کمیته آمار ستاد مرکزی سفرهای کشور همچنین میزان بازدید از جاذبه‌های گردشگری را نیز با 34،7 درصد و بازرسی از نظارت بر عملکرد تاسیسات گردشگری را با 19،6 درصد رشد گزارش داده است.
این درحالی است که متولیان خصوصی گردشگری می گویند امسال میزان سفرهای نوروزی نسبت به سالهای قبل کمتر بوده است.

محمد سعید خانی یکی از رستوران دارهای قدیمی در جاده قم- تهران معتقد است که امسال میزان مسافرانی که به رستورانهای بین راهی مراجعه کرده اند نسبت به سالهای قبل کمتر بوده است.
وی دراین باره به خبرآنلاین می گوید: هر سال نوروز مسافران بیشماری رفت و آمد می کردند اما امسال به ویژه در هفته دوم این آمار بسیار کم بود.
او افزایش هزینه های سفر و گرانی بنزین را در این باره موثر می داند.
47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 205295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۸
    23 1
    حالا کجاشو دیدی بزار بنزین لیتری 1000 بشه!
  • GOLBAZ IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
    15 0
    امسال شمال واقعا خلوت بود .
  • سفري IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
    19 0
    آمارهاي رسمي ما هميشه رشد داشته و دارند. و امكان ندارد كاهش داشته باشد. خوب داريم پيشرفت مي كنيم. آمارها رشد دارند خدا خيرشون بده اين آمارها را.
  • جواد DE ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
    10 0
    بابا همیشه دلمون خوش بود عید میشه تهران خلوت میشه ولی امثال اینجوری نبود تازه کاسبا هم که قبل عید خوب کاسبی نکرده بودن مجبور بودن عید بیان سرکار.این امارم فقط به درد بخش های خبری صداوسیما میخوره که دورهم بشینن از هم تعریف کنن