نماینده قزوین قبل از انقلاب یک ماشین پیکان داشته و الان یک پرشیا با راننده اختصاصی دارد.

قدرت الله عليخاني عضو فراکسيون اقليت در گفت​وگوي نوروزي خود با خبرآنلاين، گفت که قبل از نمايندگي مجلس هم به عنوان رئیس بازرسی کل ناجا و نماینده ولی فقیه در جهادسازندگی استان قزوین، راننده شخصي داشته و گاهي هم خودش پشت فرمان مي​نشيند.
او به عنوان بازنشسته ناجا همچنان از آنجا حقوق می​گيرد و مي گويد مبلغي کمی بیش از 700 هزار تومان است. اما حقوق نمایندگی​اش  حداکثر دو میلیون و 100 هزار تومان است. عليخاني افزود: البته از ابتدای نمایندگی چنین حقوقی به من نمی دادند. حقوقم از یک میلیون و پانصد هزار تومان شروع شده و الان به دو میلیون و صد هزار تومان رسیده است. علاوه بر این مبلغی هم برای دفاتر و خرج رفت و آمد به نمایندگان می​دهند که برای اداره دفتر نمایندگان در استان​ها خرج می​شود. اگر نماینده​ای سالم زندگی کند و سالم باشد حقوقش همین قدر است.ولی اگر آلوده شوند و خدای ناکرده قضایای دیگری در کار بیاید، ممکن است حقوق نماینده ای بیش از این هم بشود. کما اینکه در جریان اختلاس 3هزار میلیاردی در سال 90، برخی نمایندگان بودند که دچار اشتباه یا آلودگی شدند.
مشروح اين گفت​وگو را اينجا بخوانيد.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 205444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • س ع ی د DE ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
    13 0
    شغل خوبی هست !!!
  • بدون نام IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
    17 1
    چرا به کمک های نقدی بلا عوض و وام های کم بهره اشاره نمی کنید؟ با ماهی 2 تومن آیا میتوان در تهران زندگی کرد؟! بیایید در سال جدید با ملت صادق باشیم.
  • بدون نام IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
    34 4
    ای بابا این بنده خدا تو 33 سال پیکانش شده پرشیا ، ضمن اینکه من فکر کنم پیکان قبل از انقلاب با ارزشتر از پرشیای الآن باشه ! یعنی پس رفت هم داشته .
  • مقیمی IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
    10 1
    نماینده گرامی اگر فقط یک سال با حقوق ماهی 400 هزار تومان زندگیتان را اداره کنید متوجه خواهید شد دیگر بزرگترین منتقدتان در مجلس نخواهد بود! حداقل فایده این کار درک بهتر شرایط زندگی کسانی است که عمری را با این حقوق زندگی میکنند و چشم امیدشان به تصویب لوایح حمایتی شما در مجلسه .
    • بدون نام IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
      11 1
      تو دیگه شورشو در اوردی الان یه مدیر کل مبالغی بمراتب بیشتر از این میگره
  • بدون نام IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
    14 1
    21000000*12*4=1008000000( صدمیلیون و هشتصد هزارتومان در طول 4 سال نمایندگی) من نمی دونم پس چرا بعضی ها هزینه میلیلاردی میکنند برای رفتن به مجلس
    • مجتبی IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
      14 2
      دوست عزیز نزدیک سیزده بدر شدیم خواسته دروغ سیزده بگه! زیاد جدی نگیر
  • بدون نام IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
    15 0
    پس ديگه يارانه نبايد بگيري . حتما از جاي ديگه هم در امد داري . خدا بده بركت . راستي براي شما پيامك امده . براي من با حقوق 630 هزار تومان پيامك انصراف امده است . باور كن همه خنديديم و نوروز شادي داشتيم . خوب شد كه اين پيامك امد كه كلي حال كرديم . ولي بعدش خانم زد زير گريه كه حالا چكار كنيم اگر همين پول يارانه بخور و نمير حداقل پول 2 كيلو گوشت و سيب زميني مي شد. اگر قطع بشه چي؟