دبیرکل سابق سازمان ملل هفته آینده به تهران سفر می کند.

 به گزارش خبرآنلاین، یک روز پس از آنکه وزیر اطلاعات در مدینه منوره گفت «مساله اصلی ما در سوریه بشار اسد نیست» وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران نیز اعلام کرد: کوفی عنان نماینده ویژه سازمان ملل برای حل بحران سوریه طی روزهای دوشنبه یا سه شنبه هفته آینده به تهران سفر خواهد کرد.
علی اکبر صالحی در حاشیه دیدار هیاتهای عالیرتبه ترکیه و ایران در مجموعه سعد آباد این خبر را در جمع خبرنگاران مطرح کرد و افزود: فکر می کنیم راه برون رفت سوریه از بحران وجود دارد و با موضوع سوریه باید با صبر و حوصله برخورد شود.
وی افزود: به ماموریت کوفی عنان درباره مساله سوریه امیدواریم و فکر می کنیم حمایت اعراب، ترکیه و سازمان ملل از ماموریت کوفی عنان می تواند به حل مساله سوریه کمک کند.
صالحی دربخشی دیگر از سخنانش گفت: اختلاف نظر هایی با ترکیه درخصوص موضوع سوریه داریم اما با دوستان ترک خود به طور مستمر در حال گفتگو و رایزنی هستیم و در این زمینه بارها و بارها با همتای ترک خود چه به صورت حضوری و چه تلفنی گفتگو کرده ام.
صالحی با بیان اینکه هر گونه برخورد عجولانه با موضوع سوریه و ایجاد خلا قدرت در این کشور می تواند آثار بسیار زیان باری را براین منطقه به دنبال داشته باشد گفت: هر چه بیشتر درباره این موضوع باهم رایزنی و مشورت داشته باشیم بیشتر می توانیم اختلاف نظرهای موجود را برطرف کنیم .
 
سخنگوی دبیرکل سابق سازمان ملل: کوفی‌عنان هفته آینده به تهران سفر نمی‌کند
ایسنا نوشت:
سخنگوی کوفی عنان گفت که نماینده ویژه سازمان ملل قصد سفر به ایران در هفته آینده را ندارد.
احمد فوزی، سخنگوی کوفی عنان، نماینده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب به خبرگزاری فرانسه گفت که "عنان دو شنبه آینده یا طی هفته آینده به ایران سفر نمی‌کند" و در عوض روز دوشنبه از ژنو و از طریق ویدئو کنفرانس به شورای امنیت سازمان ملل گزارش خو اهد داد.
بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد کوفی عنان، دبیر کل پیشین این سازمان را به سمت نماینده ویژه سازمان ملل واتحادیه عرب درسوریه منصوب کرد. وی برای حل و فصل مسالمت آمیز بحران سوریه فعالیت می کند.
 
/2727
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 205491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =