۰ نفر
۱۲ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۲:۴۲

فارس نوشت:

 دبیر کل حزب‌الله لبنان طی سخنرانی به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) گفت که امروز تنها راه‌حل موجود برای موضوع سوریه، راه‌حل سیاسی است.
 "سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان عصر امروز به مناسبت ولادت حضرت زینب سلام‌الله علیها و در افتتاحیه مجتمع فرهنگی، مذهبی و ورزسی "حضرت زینب" در منطقه حارة حریک ضاحیه جنوبی سخنرانی کرد.

وی در ابتدای این سخنرانی میلاد حضرت زینب را تبریک گفت و برای حاضرین در سالن آرزوی پیروی از حضرت زینب و ائمه را کرد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت که مکان این مجتمع ورزشی در منطقه حارة حریک در ضاحیه جنوبی قرار دارد که پیشتر از سوی برخی‌ها از این منطقه با عنوان "مربع امنیتی" حزب‌الله لبنان یاد می‌شده است اما امروز این منطقه مربعی امنیتی نیست. در جریان جنگ تابستان با اسرائیل، این منطقه مورد موشک باران و تخریب‌های فراوانی قرار گرفت و اسرائیل در روزهای اول جنگ به صورت متعمدانه این منطقه را که در آنجا بسیاری از منازل متعلق به حزب‌الله نبوده را بمباران و تخریب کرد تا ساکنان این منطقه بهایی سنگین بپردازند.

وی افزود: این اقدامات اسرائیل را با بازسازی پاسخ دادیم و در این مجتمع می‌گوییم که این پاسخ ما و پیام ما است و نام حضرت زینب را برای این مجتمع انتخاب کردیم چون این اسم برای یک شخصیت بزرگ است که با تمسک به وی بر سختی‌ها صبر کنیم و به خداوند امیدوار باشیم.

دبیر کل حزب‌الله لبنان در ادامه سخنرانی خود به "روز زمین" اشاره کرد و گفت که این روز، از روزهای فلسطین و روزی از روزهای قدس است و بنا بر رسم، برادران فلسطینی چه در داخل فلسطین باشند و چه در خارج از آن، به تظاهرات پرداخته تا همبستگی خود را نشان دهند.

سید حسن نصرالله افزود: اشغالگران و کسانی که با آنها همکاری می‌کنند از ملت فلسطین و از امت ما می‌خواهند که فلسطین را فراموش کرده و از اولویت‌هایمان و از دایره موضوعات مهم خارج شود تا فراموش گردد و مردم فلسطین تسلیم شوند.

 

*قصد اسرائیل برای تصرف سرزمین‌های بیشتر تمسخر تمام جهان عرب است

 

وی گفت: امروز، اسرائیل قصد دارد تا سرزمین‌های جدیدی از کرانه‌باختری را به تصرف در آورد که این موضوع، مسخره کردن تمام جهان عرب و تمام نشست سران عرب است.

دبیر کل حزب‌الله لبنان ادامه داد: به دلایل زیادی نمی‌توانند موضوع فلسطین را از دایره اهمیت خارج کنند و در ابتدای این عوامل، عامل مقاومت قرار دارد که موضوع فلسطین را تا امروز زنده نگه داشته و تمامی تلاش‌ها برای پایان دادن به این موضوع را با وجود صرف شدن صدها میلیارد دلار به شکست منتهی کرده است.

وی گفت: امروز فلسطینی‌ها بر اهمیت موضوع این کشور اصرار دارند چون مهم آن است که فلسطینیان به سرزمینشان تمسک بجویند و در پس آنها تمام امت به این موضوع اهمیت دهد. امروز موضوع فلسطین باید مسئولیت اساسی تمام امت باشد اما با وجود آنکه این امت می‌تواند به راحتی در این موضوع به پیروزی برسد اما این مسئولیت را قبول نمی‌کند. مسلمانان برای باز پس گیری قدس و فلسطین دارای قدرت بزرگی است و می‌تواند به راحتی این موضوع را انجام دهد.

 

*گزینه مداخله نظامی در سوریه کاملا به پایان رسیده است

 

دبیر کل حزب‌الله لبنان در ادامه سخنرانی خود به مناسبت ولادت حضرت زینب سلام‌الله علیها گفت که ما هیچ نیازی به خرید سلاح از آمریکا و ارتش‌های بزرگ نداریم. این امت به راحتی می‌توانند به پیروزی [در مقابل اسرائیل] برسد. گروهی از لبنانی‌ها و فلسطینیان حمایت محدودی را از سوی برخی کشورها دریافت کردند و با استقامت، دو پیروزی بزرگ در لبنان و غزه به دست آوردند و ما درباره جزء کوچکی از امت صحبت می‌کنیم.

سید حسن نصرالله در ادامه گفت: بعد از نشست سران عرب در بغداد، می‌گوییم که از ابتدای اشغال فلسطین، هر ساعتی که می‌گذرد و فلسطین تحت اشغال قرار دارد از سران عرب و ارتش‌هایشان سوال می‌شود که این امت قادر بود که این ظلم را برطرف کند ولی تا کنون این کار را انجام نداده است.

وی افزود: مسیر واضح است و به اراده و عزم نیاز دارد و ما معتقدیم که آینده ملت‌های منطقه آینده‌ای بر اساس فکر مقاومت است.

دبیر کل حزب‌الله لبنان در ادامه به اوضاع در سوریه پرداخت و گفت: درباره وضعیت سوریه، واضح است که وضعیت در این کشور هم اکنون مورد توجه طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی قرار گرفته است و روز گذشته سه نشست مهم کشورهای مهم و تاثیرگذار در جهان و منطقه بوده است و این موضوعی طبیعی است چون موضوع سوریه، موضوعی جداگانه نبوده و آینده اوضاع سوریه دارای تاثیر بزرگی است و در این لحظه می‌گوییم که مداخله نظامی خارجی در سوریه که طی ماه‌های گذشته خطری واقعی بود می‌توانیم با قاطعیت بگوییم که این موضوع به طور کامل به پایان رسیده یا حداقل کاهش یافته است.

سید حسن نصرالله گفت: از سوی دیگر، سخن‌ها درباره اعزام نیروهای عربی به سوریه به پایان رسید همچنین موضوع مسلح کردن گروه‌های مخالف در سوریه نیز در سطح بین‌المللی و عربی به پایان رسید.

وی در ادامه سخنرانی خود افزود: موضوع سرنگونی نظام سوریه با استفاده از گزینه نظامی نیز به پایان رسید و این موضوع با بررسی وضعیت بین‌المللی و منطقه‌ای کاملا واضح است. با توجه به اوضاع داخلی در سوریه، کشورهای دیگر نیز در مواضع خود تجدید نظر کردند.گروه‌های مسلح مخالف سوری قادر به سرنگونی نظام نیستند و این گروه حتی نمی‌تواند کنترل یک روستا را در دست بگیرد. شرط بندی بر سرنگونی نظام سوریه با استفاده از گزینه نظامی،‌شرطبندی شکست خورده‌ای بوده و هزینه‌های سنگینی به همراه دارد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: به این نتیجه رسیدند که گزینه مطلوب در سوریه،‌حل مسالمت‌آمیز است و این موضوعی است که ما از روز اول آن را فریاد می‌زدیم. برخی ها درباره سرنگونی "بشار اسد" صحبت می‌کردند اما اوضاع منطقه‌ای و بین‌المللی  از زمان رسیدن "کوفی عنان" [فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب]به سوریه به گونه‌ای تغییر کرد که این موضوع کاملا لغو شد. امروز گزینه مطلوب،‌گفت‌وگو بین نظام و مخالفان است و این موضوعی است که از ابتدا به آن دعوت می‌کردیم و رهبران سوریه نیز از ابتدا برای این موضوع آمادگی داشتند.

سید حسن نصرالله افزود: گزینه‌ای که امروز در سوریه مطرح است راه‌حل سیاسی و گفت‌وگو بین مخالفان و نظام سوریه است و موضوع دوم، اقدام دولت سوریه به اصلاحلات جدی است و اگر کشورهای منطقه و کشورهای عربی خواستار صلح و استقرار در منطقه هستند باید گفت که راه‌حل موضوع سوریه امروز کاملا واضح شده است و آن، راه حل سیاسی از طریق گفت‌وگوها است و هر کسی که می‌تواند کمک کند.

وی ادامه داد: غیر از این راه‌حل، به نفع سوریه و نفع امت نخواهد بود بلکه به نفع اسرائیل و نفع هر کسی که خواستار تجزیه منطقه است، خواهد بود.

 

*بی‌توجهی سران عرب به موضوع بحرین خللی در عزم مردم بوجود نمی‌آورد

 

"سید حسن نصرالله" در ادامه سخنرانی خود به مناسبت میلاد حضرت زینب سلام‌ الله علیها و در مراسم افتتاحیه مجتمع فرهنگی، مذهبی و ورزشی حضرت زینب در ضاحیه جنوبی به موضوع بحرین پرداخت و گفت: طبیعی به نظر می‌رسد که موضوع سوریه با این اهمیت در سطح منطقه و بین‌الملل مطرح شود اما غیر طبیعی است که موضوع بحرین در نشست سران عرب، بررسی نشد چون که ملت بحرین، ملتی عرب بوده که به دنبال راه‌حلی مسالمت‌آمیز هستند اما هر روز کشته می‌دهند. چه فرقی بین این وجود دارد که یکی با گلوله یا گازهای سمی کشته شود. گازهای سمی کشنده است و از آنها استفاده می‌کنند تا بگویند که از گلوله استفاده نکرده‌اند. این گازها به درون منازل و نه فقط به سوی تظاهرات کنندگان پرتاب می‌شود و این قتل عمد است.

دبیر کل حزب‌الله لبنان افزود: زمانی که موضوع بحرین به عنوان یکی از موضوعات مورد بررسی نشست سران عرب قرار گرفت، برخی کشورهای عربی تهدید کردن که اگر این موضوع در این نشست بررسی شود، در آن مشارکت نخواهند کرد اما نادیده گرفتن این موضوع باعث افزایش مظلومیت آن می‌شود اما هیچ خللی در عزم و ارداه ملت بحرین که از ابتدای آغاز انقلابشان در مظلومیت بوده بوجود نمی‌آورد.

سید حسن نصرالله در ادامه به اوضاع در لبنان پرداخت و گفت: درباره وضعیت در لبنان می‌گوییم که برخی‌ها که منتظر حوادثی در سوریه بودند باید درباره در این باره تجدیدنظر کنند چون رویکرد عمومی درباره اوضاع سوریه کاملا مشخص شده است و هیچ دلیلی وجود ندارد که با شرطبندی‌های شکست خورده وقت مردم را هدر دهید.

وی گفت: ما در ابتدا گفتیم که نمی‌خواهیم کشور تخریب شود. درباره اوضاع در سوریه اختلافاتی وجود دارد و هر انسانی ضمن رعایت ضوابطی که باعث حفظ امنیت و استقرار لبنان می‌شود، می‌تواند نظر خود را بدهد. نباید رویدادها در سوریه انعکاس‌هایی در لبنان داشته باشد چون سوریه در لبنان همپیمانان و دشمنانی دارد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان افزود: می توانیم در موضوع سوریه با هم اختلاف داشته باشیم و کشور را نابود کنیم و می‌توانیم اختلافاتی داشته باشیم اما از کشور محافظت کنیم. این نظریه که نابودی لبنان در راستای منافع سوریه است از سوی سوریه و همپیمانانش نیست. کسانی که درباره این موضوع شرطبندی کرده‌اند باید تجدیدنظر کنند.

سید حسن نصرالله درباره دولت لبنان نیز گفت که به نظر ما تداوم دولت کنونی لبنان به نفع کشور و استقرار آن است و همواره از دولت می‌خواهیم که با جدیت کار کند و این خواسته نه به این دلیل است که دولت کنونی، دولت حزب‌الله است بلکه به این دلیل است که دولتی مسئول برای حل تمامی مشکلات است.

وی تاکید کرد که مصلحت کشور در باقی ماندن حکومت است. سیاست‌ است که در لبنان حکومتی را سرنگون می‌کند و یا نگه می‌دارد حال چه آن دولت تاثیرگذار و ممتاز باشد یا شکست خورده باشد. ما باید برای این کشور کار کنیم چون کار کردن برای لبنان است که باعث حمایت از آن می‌شود.4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 205643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عمار IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۲
    4 4
    آقا سيد در پناه حق محفوظ باشيد انشاءا... .
    • دوستدار عمارها IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
      2 2
      اشتباه نظر دادم درود بر قهرمان ایستادگی در مقابل صهیون پست وبی غیرت درود بر سید حسن قهرمان ودلاور تنهای جهان عرب خداوند نگه دارت باد ای سید
  • ناظر تنها IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۲
    4 2
    بالاخره آنها مخالفان نظام سوریه هستند یا تروریستهای بین المللی ؟
  • iiiiii US ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
    4 4
    لعنت الله و فرشتگان بر شما و بر حکومت خونخوار اسد.
    • بدون نام IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
      2 2
      لعنت بر وطن فروشان وکسانی که در کشور خوک وشراب به صورت عقده ای زندگی میکنند بخوابید با خانواده هاتون در ویسکی وخوک
  • بدون نام IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    2 2
    درود بر سید حسن ومرگ بر صهیونهای پست ونامرد وادم کش وطرفداران اسراییل لجن
  • پارسی IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    1 1
    تمام بدبختی جهان از یهودیان است از زمام پیامبر هم انها توطئه داشتند