سایت قانون نوشت:

رییس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی گفت: مجلس منتظر دستور مقام معظم رهبری است تا موضوع اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها را به هیات عالی حل اختلاف قوا گزارش کند. غلامرضا مصباحی مقدم در ارتباط با اجرای فاز دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و نگرانی‌های موجود در مورد احتمال تشدید افزایش قیمت‌ها گفت: قانون هدفمند کردن یارانه‌ها آنچنان که تصویب شده بود به اجرا در نیامده است و چنانچه با همان ظرافت‌هایی که در قانون پیش‌بینی شده بود به اجرا در می‌آمد، شاهد این فشارها نبودیم، گرانی‌ها تا این اندازه مشاهده نمی‌شد و نگرانی در میان مردم ما پدید نمی‌آمد.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: برای اجرای فاز دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها معتقدیم که باید یک مطالعه جامع در مورد آنچه که در مرحله اول اتفاق افتاده است صورت بگیرد و خطاهایی که احتمالا در این مسئله رخ داده است روشن شده و جلوی بروز اینگونه خطاها در مرحله دوم گرفته شود.
اهم سخنان مصباحی مقدم در ادامه می آید:
  • در صورتی که این کار انجام بگیرد و مشخص شود که همراهی و همگامی مردم تا چه اندازه است، بهتر است و باید مشخص شود که آیا این همراهی به اندازه‌ای هست که رفاه همگانی برای ادامه مسیر در شرایط حاضر فراهم شده باشد یا خیر.
  • یکی از زمینه‌های مساعد در حال حاضر کاهش نرخ تورم است و دولت باید پیش از آنکه اقدام به اجرای فاز دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها بکند، کاری انجام دهد که نرخ تورم پایین بیاید و پس از آن اقدام به اجرای فاز دوم کند نه اینکه تورم بر روی تورم افزوده شود تا شیرینی که ممکن است با توزیع یارانه‌ها برای مردم بوجود بیاورد با تلخی تورم خنثی شود.
  •  رفتار دولت نشان می‌دهد که اراده‌ای برای انجام این کارها ندارد اما مجلس درصدد آن است که این موضوع را به عنوان یک معضل به هیات عالی حل اختلاف میان قوا ارجاع دهد تا آنها رسیدگی‌های لازم را انجام دهند تا مشخص شود، نتیجه رسیدگی‌ها چیست.
  • این مسئله در حال حاضر انتقال پیدا کرده و تنها منتظر دستور مقام معظم رهبری هستیم تا اختلافات موجود در مورد هدفمند کردن یارانه‌ها به هیات حل اختلاف قوا ارجاع شود.
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 206295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یاسر IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
    21 2
    چه عجب این دوره مجلس که خنثی ترین مجلس نسبت به اقدامات غیر کارشناسی و غیر قانونی دولت بود حرکتی از خود نشان داد به خدا کمرمان زیر بار تورم و بی ثباتی قیمتها و قوانین شکست
  • حسن IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
    8 0
    خسته مباشيد! تورا خدا يكي توضيح بده كه مگه اون روشي كه داشت پيش ميرفت و سالي پونزده درصد به قيمتها اضافه ميشد و در سالهايِ آخر هم بار تورمي نداشت چه عيبي داشت كه مجلس قبلي با رياست حداد عادل جلوي اونو گرفت و بعد از دو سال كه گرون نكردند يه دفعه اي اين بلارو سر ملت نازل كردن؟