رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران در موضوع هسته‌ای هیچ‌چیز بیشتر از آنچه در چارچوب مقررات ان.‌پی.‌تی(NPT) آمده است، نمی‌خواهد.

محمود احمدی نژاد ظهر یكشنبه در دیدار یوكیوها تویاما نخست‌وزیر سابق ژاپن با تاكید بر مشاركت همه دولت‌ها و ملت‌ها در مدیریت جهانی،گفت:جمهوری اسلامی ایران و ژاپن با گسترش همكاری ‌ها و مناسبات همه جانبه می‌توانند تلاش مشترك و تاثیرگذاری در ایجاد جهانی عاری از سلاح هسته‌ای داشته باشند.
 
در ادامه گزيده اي از سخنان رئيس جمهور کشورمان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری مي آيد: 
  • جمهوری اسلامی ایران امروز نیز آماده مذاكره بوده و از هر پیشنهادی كه در جهت همكاری باشد، استقبال می‌كند. گروه‌های مذاكره كننده، همواره به طور یكطرفه از ایران مطالبات دارند در صورتی كه ما معتقدیم مذاكرات باید دو طرفه باشد. 
  • تمام فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته‌ای تحت نظر آژانس بین‌المللی اتمی قرار دارد.
  • جمهوری اسلامی ایران در گذشته پیشنهادهای خوبی برای مشاركت سایر كشورها در غنی‌سازی، فروش سوخت 20 درصد و تكمیل نیروگاه‌ها ارائه كرد كه غربی‌ها آنها را نپذیرفتند و انگیزه‌ای برای حل موضوع هسته‌ای ایران از خود نشان ندادند. اما با این حال ایران پیشنهادهای عملی برای نشست آینده دارد. 
  • جمهوری اسلامی ایران معتقد است جهان باید براساس عدل و دوستی اداره شده وهیچ دولتی اراده خود را بر دیگران تحمیل نكند. همه دولت‌ها و ملت‌ها باید در مدیریت جهانی مشاركت داشته باشند زیرا همانطور كه انحصار در اقتصاد، فسادآور است، انحصار در سیاست نیز موجب فساد خواهد شد. 
  • ایران نزدیك به سه سال داوطلبانه همه موارد پروتكل الحاقی را رعایت كرد اما رییس جمهوری سابق آمریكا در پایان سال سوم ایران را محور شرارت اعلام كرد در حالی كه تمام تحقیقات علمی ما نیز در آن زمان متوقف شده بود. 
  • گروهی كه امروز در مقابل ملت ایران قرار گرفته‌اند روابط خوب و تنگاتنگی با برخی از كشورهایی كه دارای بمب اتم هستند، دارند، اما با این احتمال و بهانه كه شاید ایران در آینده‌ای دور بخواهد بمب اتمی بسازد مدام ما را تحت فشار قرار می‌دهند. 
  • دولت‌های غربی با ایران مخالفت داشته و از هر فرصتی برای ضربه زدن استفاده می‌كنند، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران مایل است با همه روابط دوستانه داشته و از همه پیشنهادات سازنده برای برقراری صلح در جهان استقبال می‌كند.
 /2727
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 206949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =