عضو کمیسیون امنیت ملی می گوید قرار است دور دوم مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 در بغداد باشد.

 محمد کرمی راد عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت وگو با خبرآنلاین در خصوص تعیین استانبول به عنوان محل مذاکرات هسته ای علی رغم برخی اخبار درباره منتفی شدن این کشور برای مذاکرات، گفت: ایران پیش از این مایل بود که ترکیه محل مذاکرات باشد و بعد از رخدادهای اخیر و عذرخواهی ترکیه ایران پذیرفت مذاکرات در استانبول برگزار شود.
 کرمی راد که می گفت قرار بر این بود که مذاکرات ایران و 1+5 در بغداد برگزار شود، در عین حال خاطر نشان کرد که «احتمالا دوردوم مذاکرات دو طرف در بغداد خواهد بود.»
پیش از این کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انجام مذاکرات در عراق مخالفت کرده بود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به انتقادات روز گذشته نمایندگان مجلس نسبت به انتخاب استانبول به عنوان محل مذاکرات در نشست با صالحی، اظهار داشت: وزیر امور خارجه در این دیدار توضیح داد که این نگرانی ها و دغدغه نمایندگان به مقامات بالاتر منتقل شده است.
در عین حال به دنبال برخی اخبار درباره بیان برخی شروط توسط 1+5 در مذاکرات هسته ای، علی‌اکبر صالحی درباره برخی اخبار منتشر شده، گفت: موارد مطرح شده تنها موضوعات رسانه‌ای است و ما نمی‌توانیم مبنای قضاوت خودمان را مسائل منعکس شده در رسانه‌ها قرار دهیم.
وزیر امور خارجه کشورمان در گفت وگو با خانه ملت، ادامه داد: گذاشتن هر شرط و شروطی قبل از نشست یعنی نتیجه‌گیری قبل از مذاکره که کاملا بی‌معناست و هیچ یک از طرفین شروطی را که قبل از مذاکره گذاشته می‌شود نخواهد پذیرفت. 
وی با بیان اینکه گروه مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران بدون توجه به این اخبار و با قدرت و عزتمندی در نشست شرکت کرده و مواضع جمهوری اسلامی ایران را با قاطعیت مطرح می‌کند، گفت: ما در این نشست نظراتی داریم و 1+5 نیز نظرات خود را دارد، اما باید به مشترکاتی دست یابیم.
/27212
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 207120

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    5 1
    پس همون ترکیه شد محل مذاکرات؟ قرار بود نشه که؟
  • بدون نام IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    2 4
    چرا ترکيه؟
  • بدون نام IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
    1 0
    آفرین تبریک می گیم بهتون! تمام مشکلات مردم حل شد!!!