خرداد ماه 1390 یک بانوی بودایی از انگلیس برای گفت وگویی فلسفی خدمت آیت‌الله سید رضی شیرازی آمد.

به گزارش خبرآنلاین آیت الله آقا رضی شیرازی گفت: "یک بانوی بودایی از انگلیس برای گفت وگو درباره اسلام آمد که پس از استدلال های مختلف و بحث علمی بر اساس منطق و فلسفه اسلامی که از سوی ما ارائه شد، مسلمان شد و به دین مبین اسلام در آمد. امروز در جهان قدر اندیشه های ملاصدرا را می دانند. ما چطور باید به عقب برگردیم و حرف های مرتجعانه بزنیم که فلسفه ملاصدرا به درد نمی خورد؟"
گفتنی است در این جلسه آیت‌الله شیرازی چندین بار با بیانات مختلف عقاید حقه فلسفه اسلام و تشیع را به او گفت و در برخی مواردی استدلال های عقلی اسلامی هم برای وی ارائه ‌کرد. چند مورد از احکام شرعی مبتلا به، مانند حجاب و نماز را نیز برای وی توضیح داد و سپس مطابق همیشه دفتر مخصوص خود را آورد تا شخص با اختیار و آزادی کامل و درک مسائل به این مطالب در آن دفتر اقرار نماید.
این بانوی بودایی از انگلیس که توضیحات آیت الله سید رضی شیرازی را عمیق و کافی می دانست در این جلسه تاکید کرد:"فلسفه اسلام خصوصا فلسفه حجاب اسلامی و جهان بینی اسلامی برای زن را در عصر حاضر برای زنان بسیار غنی و پیشرفته می دانم و به دلیل عمقی که در اسلام نسبت به ادیان دیگر دیدم این دین را برای خود انتخاب کردم." گفتنی است آخرین تشرف به شیعه در محضر ایشان در ماه گذشته انجام شده که طی آن یک فرد هندی مسلمان شده است.
متن کامل گفت وگوی خبرآنلاین درباره فلسفه اسلامی و مخالفان آن را اینجا بخوانید.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 207216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =