نخستین همایش فرهنگ دانشجویی و مهندسی فرهنگی بیست اردیبهشت برگزار می شود.

 اردیبهشت ماه امسال دانشگاه علم فرهنگ و پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی تحت نظارت دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی، نخستین همایش فرهنگ دانشجویی و مهندسی فرهنگی را برگزار می کند.
به گزارش خبرآنلاین همایش ملی فرهنگ دانشجویی و مهندسی فرهنگی قرار است، درهفت محور از جمله تعریف مهندسی فرهنگی دانشگاهی، ارائه مدل دانشگاه ایده‌آل بر مبنای اصول ارزش های انقلای اسلامی، تعریف و تبیین فرهنگ دانشجو، بررسی عوامل خارجی مؤثر بر فرهنگ دانشجو، بررسی عرصه‌های متأثر از فرهنگ دانشجویی و شناسایی مدل‌های رصد فرهنگی برگزار شود.
درباره این همایش محمدحسین ایمانی رئیس دانشگاه علم و فرهنگ می گوید:با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، مهندسی فرهنگی سه وظیفه مهم یعنی ارزیابی وضعیت فرهنگی موجود، تعیین فرهنگ آرمانی یا همان وضعیت فرهنگی مطلوب و ارائه برنامه، ارائه طریق یا همان تعیین چگونگی رسیدن به وضعیت مطلوب را بر عهده دارد. 

وی ادامه می دهد: یکی از مهم ترین تکالیف ما در درجه اول مهندسی فرهنگ کشور است؛ یعنی مشخص کنیم که فرهنگ ملی، فرهنگ عمومی و حرکت عظیم درون زا و صیرورت بخش و کیفیت بخشی که اسمش فرهنگ است و در درون انسان ها و جامعه به وجود می آید چگونه باید باشد.

ایمانی می افزاید:مهندسی فرهنگ در هر کشوری با توجه به قوانین حاکم و شرایط خاص آن کشور بر عهده گروه ها، سازمان ها یا افراد خاصی قرار داده می شود. در کشور ایران این امر مهم از سوی مقام معظم رهبری بر عهدة شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته است.

علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارسال آثار به آدرس sc-ce.aspx/ww.icas.ir مراجعه کنند.

45232
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 207487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =