افزایش ۱۱ درصدی مزاحمت‌های تلفنی برای اورژانس ۱۱۵ در چهارمحال و بختیاری / زنگ شوخی، جان انسان‌ها را به خطر می‌اندازد

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی استان از افزایش ۱۱ درصدی مزاحمت‌های تلفنی برای اورژانس ۱۱۵ در سه‌ماهه نخست سال ۱۴۰۴ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، دکتر محمود شمسی پور دهکردی گفت: مزاحمت های تلفنی برای اورژانس ۱۱۵ در سه ماهه اول سال ۱۴۰۴ نسبت به سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ افزایش ۱۱ درصدی داشته است.

مزاحمت‌های تلفنی برای اورژانس ۱۱۵ یکی از چالش‌های جدی در نظام امدادرسانی کشور است

وی با تأکید بر اینکه این پدیده یکی از چالش‌های جدی نظام امدادرسانی در کشور است، گفت:تماس‌های غیرضروری و مزاحمت‌های تلفنی علاوه بر هدررفت منابع محدود، روند امداد را مختل کرده و جان بیماران واقعی را به خطر می‌اندازد. همچنین موجب فشار روانی و فرسودگی شغلی کارکنان اورژانس می‌شود.»

شمسی‌پور افزود: بسیاری از این تماس‌ها به‌دلیل کنجکاوی یا شوخی‌های کودکانه انجام می‌شود، اما پیامدهای آن بسیار جدی است. متأسفانه، نبود آموزش کافی در خصوص تماس‌های اضطراری و نظارت ضعیف والدین بر رفتار کودکان از عوامل اصلی تکرار این مزاحمت‌هاست.

وی از شهروندان خواست تماس با اورژانس ۱۱۵ را صرفاً به موارد ضروری محدود کنند و از هرگونه تماس بی‌مورد یا شوخی پرهیز نمایند، چرا که ممکن است همین تماس، مانع از رسیدن به‌موقع امداد به فردی در خطر شود.

رئیس مرکز اورژانس استان با اشاره به یک مورد خاص عنوان کرد: «در سال گذشته، فردی ظرف مدت ۵۰ روز بیش از ۳ هزار تماس مزاحم با مرکز اورژانس برقرار کرده بود که پس از شناسایی، پرونده‌اش به مراجع قضایی ارجاع و حکم مجازات برای وی صادر شد.

شمسی‌پور در پایان تأکید کرد: «برخورد قانونی با مزاحمان تلفنی ضروری است، چرا که این رفتارها می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری به دنبال داشته باشد.

46
 

کد خبر 2083217

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

آخرین اخبار