به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ میترا عقیلی، مدیرکل استاندارد قزوین با اعلام این خبر اظهارکرد: در سه ماه اول سال جاری تعداد ۳۳۶تاییدیه ایمنی آسانسور توسط این اداره کل صادر گردید و صدور پروانه پایان کار از سوی شهرداریها برای کلیه ساختمانهای دارای آسانسور، منوط به اخذ گواهینامه تاییدیه ایمنی و عملکرد آسانسور از ادارهکل استاندارد استان است.
وی افزود: این تاییدیهها به مدت یک سال اعتبار خواهند داشت و نظر به اهمیت و اطمینان از ایمنی آسانسور ضروری میباشد که تاییدیه ایمنی بهصورت ادورای توسط مدیران و مالکان ساختمانها دریافت شود.
مدیر کل استاندارد قزوین خاطرنشان کرد: بیمه نامه برای آسانسورهایی که فاقد تاییدیه ایمنی معتبر هستند، هیچگونه اعتبار حقوقی نداشته و فقط در صورت دریافت تاییدیه اولیه یا ادواری ایمنی برای آسانسور به مدت یک سال اعتبار و سرویس و نگهداری منظم و اصولی توسط شرکت عرضه کننده آسانسور ضروری میباشد.
عقیلی ادامه داد: طبق قانون پس از یک سال مالکان آسانسورها باید نسبت به اخذ گواهی ادواری اقدام و در طول سال نیز الزامات و شرایط استاندارد حفظ شود. در صورت عدم انجام بازرسی ادواری سالیانه، مسئولیت حوادث و سوانح احتمالی به عهده مالکان، مدیران ساختمان و شرکت طرف قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور مربوطه خواهد بود.
این مقام مسئول افزود: شهروندان، مالکان، مهندسان و انبوهسازان به منظور رعایت الزامات فنی، تامین ایمنی تجهیزات نصب شده و پیشگیری از بروز اشکال در فرآیند صدور پایان کار ساختمان، باید فقط با شرکتهای دارای پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور صادره از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قرارداد منعقد کنند.
مدیرکل استاندارد قزوین خاطرنشان کرد: شهروندان گرامی میتوانند جهت اطمینان و اطلاع از وضعیت مدت اعتبار تأییدیه ایمنی آسانسور، کد ۱۰ رقمی نصب شده در داخل کابین آسانسور را به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک نموده و همچنین میتوانند شکایات خود را از طریق سامانه مردم دار به نشانی۱۵۱۷.inso.ir و سامانه تلفنی ۱۵۱۷ ثبت و پیگیری نمایند.
نظر شما