مهر نوشت:

سردار حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه در سال روز تاسیس سپاه پاسداران در روز دوم اردیبهشت از آغاز ساخت نمونه پهپاد مدل RQ170 و دریافت اطلاعات از پهپاد جاسوسی آمریکا توسط متخصصان الکترونیک سپاه خبر داد.
آبان ماه سال گذشته بود که با اطلاعات جمع آوری شده و مراقبت های دقیق الکترونیکی مشخص شد هواپیمای جاسوسی آمریکا قصد نفوذ و جاسوسی بر فراز کشورمان را دارد که پس از ورود این هواپیما به فضای شرق کشور، این هواپیما در کمین گاه الکترونیکی نیروهای مسلح قرار گرفت و با حداقل خسارت در ایران به زمین نشانده شد.
 طول دو بال این هواپیما حدود 26 متر، طول بدنه چهار و نیم متر و ارتفاع آن یک متر و 84 سانتی متر است و دارای سیستم های پیشرفته جمع آوری اطلاعات در ابعاد الکترونیکی، تصویری و مخابراتی و سامانه های راداری مختلف است. این هواپیما از جهت نوع ساخت و پوشش، رادار گریز طراحی شده و از حیث فناوری آخرین نمونه هواپیماهای پیشرفته ای است که آمریکا مورد استفاده قرار می دهد.
پهپاد 170-RQ تصاحب شده توسط نیروهای مسلح ایران از مدرنترین پهپاد های ارتش آمریکاست که طراحی آن شبیه به جنگنده بمب افکن های رادار گریز است و از سال 2009 به صورت رسمی شروع به کار کرده است.
سردار حاجی زاده با گذشت کمتر یک سال از این پیروزی بزرگ نیروهای مسلح کشورمان، در سال روز تاسیس سپاه دردووم اردیبهشت ماه خبر ازآغاز ساخت نمونه پهباد مدل RQ170' و 'دریافت اطلاعات از پهپاد جاسوسی آمریکا' داد.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 209012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجتبی IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۳
    50 49
    به امید روزی که پهبادهای ایران به تلافی کار امریکا توی فضای امریکا دیده بشه
    • شیرازی IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۳
      چرا نمیگی به امید روزی که بین ایران و آمریکا صلح و دوستی برقرار بشه؟؟؟؟؟
    • بدون نام IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۴
      13 45
      (((((چرا نمیگی به امید روزی که بین ایران و آمریکا صلح و دوستی برقرار بشه؟؟؟؟؟)))) گوسفندهایی که در حسرت دوستی با گرگ هستند.جالبه!!!!!!!!! خیلی دوست دارین خورده بشین!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۳
    53 11
    مگر این عراق نبود که هزاران نفر از جوانان این سرزمینو پرپر کرد؟؟ چه شد الان شده کشور برادر !!!پس چرا نباید با آمریکا درارتباط باشیم؟؟
    • hajix8867 IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۳
      21 33
      چون امریکا از مستکبر بودن و زور گفتن دست بر نمی داره
    • عباس IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۳
      17 11
      به نظر من این کوتاه فکریه که فکر کنیم عراق باعث اون جنگ شد اگه آمریکا از عراق همایت نمیکرد و اون صلاح های شیمیایی رو به عراق نمیداد عراقبه هیچ وجه نمیتونست اینجور مردم کشورمونو قتل و عام کنه. نمیدونم چرا بعضی از دوستان از صلح و دوستی با آمریکا صحبت میکنن در حالی که تمام مشکلات ما برمیگرده به آمریکا . سیاست ما باید تا آخر سیاست امام خمینی باشه و انشالله این دوستان هم اشتباهشونو بفهمن
    • بدون نام IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۴
      12 9
      در واقع این استکبار جهانی به سر کردگی امریکا بود که با تحریک و تجهیز و حمایت از یک سگ زنجیری به نام صدام باعث ویرانی و پرپر شدن جوانان هر دو کشور گردید.
    • ایرانی IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۴
      15 2
      کشور دوست و همسایتون هم از سرکرده هایی بود که به عراق مثل نقل و نبات سلاح میداد.روسیه رو میگم.مگه یادتون رفته؟؟؟چرا با اون قطع رابطه نکردین؟؟
  • مجتبی IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۳
    17 16
    به امید صلح جهانی و پیشرفت کشور عزیزمان اینم در جواب دوست عزیزم ما که باامریکا دشمنی نمیکنیم این امریکا هست که با ما دشمنی میکنه
  • بدون نام IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۳
    25 22
    آمریکا به گفته امام خمینی شیطان بزرگه، با شیطان دوستی؟؟؟؟ این آمریکای کثیف هدفش فقط رسیدن به منافع خودشه یه خورده وسیع تر فکر کنیم......
  • ﻣﻬﺪﻱ JP ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
    9 10
    ﻣﺮﮒ ﺑﺮ ﺷﻴﻂﺎﻥ ﺑﺰﺭﮒ ﺑﻪ اﻣﻴﺪ ﻇﻬﻮﺭ اﻣﺎﻡ ﻋﺼﺮ(ﻋﺞ)ﺩﺭﻭﺩ ﺑﺮ ﺭﺯﻣﻨﺪﮔﺎﻥ اﺳﻼﻡ
    • بدون نام IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
      1 1
      من نميدونم چرا به اين منفي دادن دعا كردن براي ظهور اقا و نابودي دشمنان اين مرز وبوم منفي داره؟؟
  • اسماعیل IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
    5 1
    آفرین بر سپاه ،مرگ بر آمریکا و نوکرانش
  • يك شهروند IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    3 0
    روسيه فعلا هيچگونه قطعنامه عليه ايران به عنوان محور شرارت صادر نكرده است و اساس رابطه اش باكشورهاي ديگر منافع تجاري است نه قلدري و زور مداري تا وقتي كه به اين شيوه رفتار مي كند ارتباط با اين كشور از لحاظ تجاري براي ما نيز مي تواند مثمر ثمر باشد هرچند بايد با آن كشور نيز با احتياط رفتار كنيم و آن را برادر تني خود نپنداريم . ولي يادمان باشد هنگامي كه همه از ساخت نيروگاه بوشهر سر باز زدند اين روسيه بود كه هرچند با اذيت و آزار ولي نيروگاه را تكميل نمود . پس ارتباط ما با هركشور بايد براساس منافع ملي باشد نه احساسات و هيجانات بي تفكر هركشوري كه اندك سودي به ما برساند با او رابطه داشته باشيم و هر كشور مانند آمريكا هميشه تاريخ به ضرر ما بوده نبايد ارتباط داشته باشيم چون دوستي با خاله خرسه ميشه
  • بدون نام IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
    0 0
    آقاي بدون نامي كه واسه ظهور آقا دعا ميكني.بدون كه اگه آقا هم ظهور كنه واسه من و تو اتفاقي نميفته مگر اين كه من و تو عالمانه و هوشمندانه براي اصلاح جامعه فكر كنيم. و نه اينكه بشينيم و هي دعا بخونيم ولي عملمون كاملا با دعاهامون فرق داشته باشه. اگه ما تنبل و تن پرور باشيم با ظهور آقا هم نجاتي حاصل نميشه. اصلا اين ايده غلطه كه فقط به ظهور آقا فكر كني. بهتره به اصلاح فكر كني.. دعا هم سر جاش و به وقعش خوبه .. ولي فكر كن و كار كن... اين كه يه جا بشيبني و بگي بالاخره امام زمان مياد و همه ما رو نجات ميده که نشد..