۰ نفر
۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۰

آغاز جلسه علنی امروز با انتقاد متقابل سه تن از نمایندگان تهران همراه بود. حسینیان از توکلی خواست تا از سایت «الف» اعلام برائت کند و هیات رئیسه هم بگوید که زاکانی چند روز در مجلس هشتم حضور داشته؟

به گزارش خبرآنلاين، روح​الله حسينيان که از جمله نمايندگان کم تذکر در مجلس است، در تذکر مفصلي در جلسه علني امروز گفت: يکي از مواضع قاطع مجلس، مواضع ضد استکباري و ضد غرب آن بوده است. من با اينکه منتقد رئيس مجلس هستم، ولي از اين موضع ضد استکباري ايشان بسيار خرسندم. اما چرا آقاي توکلي رئيس مرکز پژوهش​ها و منصوب رئيس مجلس سايتش را در اختيار وزارت امور خارجه آمريکا گذاشته است؟ مگر اين سخنگو مي خواهد افتخارات ملي را به ايران تبريک بگويد يا به مردم ايران مي خواهد افتخار کند؟
وي ادامه داد: مگر آنها خودشان رسانه ندارند که توکلي سايت «الف» را در اختيار آنها گذاشته است؟ او سپس خطاب به هيات رئيسه مجلس ادامه داد: يا آقاي لاريجاني، توکلي را از رياست مرکز پژوهش​ها عزل کند يا اينکه هيات رئيسه از او اعلام برائت کند! يا اينکه توکلي بيايد از سايت «الف» اعلام برائت کند و يا بگويد که مسئول اين سايت را برکنار کرده است.
نماينده تهران افزود: اگر اين کار را يکي از افراد جناح مقابل کرده بود با آنها چه برخوردي مي شد؟
حسينيان در ادامه با انتقاد از اينکه اغلب در حالي که در صحن علني حضور دارد، نامش در فهرست غايبين در مجلس خوانده مي​شود، افزود: اما اسامي برخي از ديگر نمايندگان اصلا خوانده نمي شود. مثلا آقاي زاکاني جز امروز، همواره در جلسات مجلس تاخير داشته و يا غايب بوده است و همواره مي​گويند او دنبال دکترايش است! آيا او همواره مامور مجلس است؟ هيات رئيسه روزهاي حضور او در مجلس را اعلام کند که معلوم شود که چند روز در خدمت مردم بوده است.
رئيس فراکسيون انقلاب اسلامي و عضو جبهه پايداري در ادامه به کنايه گفت: البته من مي​دانم که اداره چند سايت و مجله فاخر نيازمند وقت و پول است! اما ما به مردم تعهد داده​ايم که در مجلس به امور آنها بپردازيم. اما ايشان برخي آقازادگان را با پول جذب کرده​اند براي تخريب کساني که حاضر نشدند عضو گروه آنها باشند!
لاريجاني با بيان اينکه سايت «الف» مربوط به مرکز پژوهش​ها نيست و سايت شخصي توکلي است، تذکر حسينيان در اين زمينه را وارد ندانست. رئيس مجلس در مورد غيبت زاکاني هم گفت که او مامور از سوي رئيس کميسيون اصل نود بوده است و هيات رئيسه بر اساس نامه اين کميسيون وي را مامور خوانده است و نامش در فهرست غايبين و متاخرين نيست.
وي در عين حال از ساعدي عضو هيات رئيسه خواست تا به اين موضوع رسيدگي کند.
احمد توکلي در دفاع از خود در تذکري به تشريح دليل دعوت از سخنگوي فارسي زبان وزارت خارجه آمريکا براي مصاحبه با سايت «الف» پرداخت و گفت: ما 30 سوال طراحي کرده بوديم که هر پاسخي به آن، آمريکا را در هچل مي​انداخت! او به 27 سوال پاسخ داد که ماهيت آنها را روشن مي​ساخت. من نه تنها از اين کار اعلام برائت نمي کنم بلکه از آن دفاع هم مي​کنم. البته کميته جرايم رايانه​اي از ما خواستند اين مطلب را از روي سايت برداريم.
وي با تاکيد بر اينکه سايت «الف» با اين مصاحبه، دشمن را از زبان خودش منکوب کرده است، ادامه داد: اما به دستور قانوني کميته مذکور عمل کردم ولي به دبير شوراي عالي امنيت ملي نامه نوشتم و در اين باره توضيح دادم و گفتم که تصميم اين کميته غلط بود ولي چون قانوني بود، تسليم آن شدم.
توکلي خطاب به حسينيان متذکر شد: ايشان اگر سوالي داشتند از خودم مي پرسيدند تا پاسخ دهم. در مورد غيبت​هاي آقاي زاکاني هم همينطور. نيازي نبود که از تريبون اين مطالب را مطرح کنند. مردم آگاه هستند و مي​دانند اين مسائل براي چيست!
/2929
کد خبر 209369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یه ضرب المثل چینی IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    15 1
    بهترین دفاع حمله اس
  • بدون نام IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    9 0
    چه قدر این ضرب المثل ها مغز دارند
  • الف IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
    0 1
    اينا اگه نماينده بودن اينطور به جون هم نمي افتادن من فقط مدرس رو قبول دارم به عنوان نماينده مجلس خدا بيامرزتش دوست و دشمن قبولش داشتن آدم حرفا اينا رو مي خونه ياد اين شعر مي افته جنگ 72 ملت همه را عذر بنه چون حقيقت نديدند ره افسانه زدند
  • a IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    1 0
    انشا الله در روز تصویب اعتبار نامه ها در مجلس به مدرک مشکوک آقای توکلی رسیدگی شود. تادیگر کسی به خودش حق ندهد با پول بیت المال مدرک تقلبی بگیرد.