۰ نفر
۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۰

فارس نوشت:

خاندان سلطنتی قطر در حال خرید شماری از جزایر یونان است که به دنبال تداوم بحران مالی در این کشور برای فروش عرضه شده‌اند.
به گزارش روزنامه انگلیسی "دیلی‌تلگراف"، با ادامه بحران مالی در یونان، شماری از خانواده‌های یونانی جزایر کوچک تحت تملک خود را به معرض فروش گذاشته اند و قطر نیز از این فرصت استفاده کرده و آنها را خریداری می‌کند.

بر اساس این گزارش، خاندان شیخ "حمد آل ثانی" اوایل ماه جاری میلادی جزیره ای با  سعت چهار کیلومتر مربع را در دریای اژه به مبلغ 5 میلیون یورو خریداری کرده است.

به گفته "دیمیتریس وویاتسیس" یکی از دلالان فروش ملک در یونان، لیست جزایر کوچکی که در یونان به فروش گذاشته شده اند بسیار طولانی است. در بین آنها تعدادی ملک بسیار عالی هم دیده می شود که در راس آن جزایر سنگی "پاتروکلوس" که در نزدیکی معبد معروف الهه دریاها قرار دارد می باشد. این جزیره حدود چهار کیلومتر مربع مساحت داشته و تنها 850 متر با سواحل آتن فاصله دارد که 100 میلیون یورو قیمت گذاری شده است.

روز گذشته نیز سخنگوی شورای شهر جزیره ایتاکای یونان همچنین اظهار داشت که جزیره اوکسیا نیز فروخته شده است. گویا یک شرکت سرمایه گزاری از قطر خریدار این جزیره بوده است که شواهد حاکی از آن است که به خاندان سلطنتی قطر تعلق داشته است. یک خانواده یونانی این جزیره خالی از سکنه را فروخته و به استرالیا مهاجرت کرده اند.

2 جزیره دیگر در دریای اژه نیز به فروش گذاشته شده که "پرووادی" و "مودی" نام دارند که بین یک تا سه میلیون یورو قیمت گذاری شده اند. اکثریت یونانی ها به دلیل سیاستهای ریاضت اقتصادی دولت در سه سال گذشته تقریبا بیست و پنج درصد درآمدشان را از دست داده اند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 209890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وهاب IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
    28 5
    کاش منم میتونستم یکیشونو بخرم 0البته فعلا توی دادن قسط هایم نیز دچار مشکل می باشم
    • بدون نام IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
      5 21
      پس فعلا به فكر قسطات باش عزيز
  • زرتشت IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
    45 5
    دارندگي و برازندگي........مث ما نيستن كه پولاشون بدن ديگران خرج كنن.
  • بدون نام IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
    34 7
    به فکر آینده مردمشون هستند سرمایه گذاری می کنند.ببینید مردمشان در چه سطحی زندگی می کنند چه ماشین های سوار میشن!!! بعد ما باید پراید واسمون بشه رویاااا خوش بحالشون
  • رضا IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
    22 1
    یادمون میاد که 40 سال پیش ایران سهام کروپ آلمان رو خریده بود و خیلیا اعتراض کردن....
  • خبرخوان! IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
    3 2
    البته، قطري‌ها ظاهراً داراي سياست زيركانه‌اي به خرج ميدن! چون حتي با فروش اين جزاير، تنها مالكيت شخصي(حقيقي) اين املاك (جزاير) به قطري ها واگذار ميشه و مالكيت معنوي(حقوقي) اين جزاير عملا با يونان هست! هر چقد هم وضع مالي شون خراب باشه، كشور رو نمي فروشن (اون هم به عرب ها!)!
  • شهاب IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
    5 1
    " اکثریت یونانی ها به دلیل سیاستهای ریاضت اقتصادی دولت در سه سال گذشته تقریبا بیست و پنج درصد درآمدشان را از دست داده اند. " مسئلةٌ : ما در سه سال گذشته چند درصد از درآمدمان را از دست داده ایم.
  • بدون نام IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
    3 1
    به اين ميگن سياست