بررسی‌های محققان انگلیسی نشان می‌دهد تقریباً یک سوم کودکان زیر 5 سال در انگلستان به پوسیدگی دندان دچار هستند.

بررسی‌های محققان انگلیسی نشان می‌دهد تقریباً یک سوم کودکان زیر 5 سال در انگلستان به پوسیدگی دندان دچار هستند.

در تحقیقی که روی بیش از 140 هزار کودک انجام شد محققان به این نتیجه رسیدند تقریباً بیش از 31 درصد از این کودکان دارای علائم واضحی از پوسیدگی دندان هستند.

این بررسی توسط بخش بیماری‌های دهان و دندان سازمان ملی سلامت آمریکا انجام شد و نشان می‌دهد والدین باید نسبت به رعایت نکات بهداشتی در بین کودکان خود توجه بیش‌تری نشان بدهند و نسبت به این موضوع سهل‌انگاری نکنند.

کودکانی که به پوسیدگی دهان و دندان مبتلا بودند معمولاً بین 3 تا 4 دندان پوسیده یا پرکرده داشتند که به طور کامل آسیب دیده بود.

البته میزان پوسیدگی دندان در مناطق مختلف متفاوت است.

این در حالی است که پوسیدگی دندان به سادگی قابل پیشگیری است و با رعایت نکات ساده بهداشتی می‌توان از درصد زیادی از این پوسیدگی‌ها پیشگیری کرد.

دولتمردان و مسئولان امر سلامت در کشورها باید نسبت به اجرای برنامه‌های پیشگیری از پوسیدگی دندان اهتمام بیش‌تری به خرج دهند و به این ترتیب سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان را به بالاترین حد ممکن برسانند.

بدون شک مدارس در این میان نقش بسیار تأثیرگذاری دارند. مربیان و دست‌اندرکاران بحث سلامت در مدارس می‌توانند نکات بهداشتی را به کودکان بیاموزند که از مهم‌ترین آنها تشویق کودکان به مسواک زدن است.

همچنین  به دندانپزشکان توصیه می‌شود به همه کودکان بالای 3 سال محلول‌های فلوراید بدهند تا از پوسیدگی دندان‌های آنها پیشگیری شود.

تلگراف، 20 اکتبر

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 20990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =