به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از آخرین خودرو، دایهاتسو با عرضه نسخهای بسیار محدود از شاسی بلند محبوب راکی در نمایشگاه بینالمللی خودرو اندونزی (GIIAS)، یک رویکرد متفاوت را در بازار خودروهای اقتصادی در پیش گرفته است. این نسخه ویژه که تنها ۱۰ دستگاه از آن تولید میشود، راکی لیمیتد ادیشن نامگذاری شده و مدل تولیدی مفهومی راکی کراس فیلد محسوب میشود. شاید بدانید این مفهومی سال گذشته در همین نمایشگاه به نمایش درآمده بود.
طراحی ظاهری
دایهاتسو راکی لیمیتد ادیشن تنها با رنگ نارنجی عرضه شده و سقف، گلگیرها، قاب آینهها و سپرهای آن به رنگ مشکی هستند. جلوپنجره اختصاصی با حروف بزرگ دایهاتسو و رینگهای آلیاژی ۱۶ اینچی مشکی، نمایی خاص و متمایز برای این شاسی بلند کوچک خلق کردهاند. برخلاف کانسپت راکی کراس فیلد، این مدل از لاستیکهای آفرود و باربند سقفی بیبهره است، اما مشتریان میتوانند آنها را بعداً به خودرو خود اضافه کنند.
کابین ساده با جزئیاتی متفاوت
در داخل کابین، شاسی بلند تولیدمحدود دایهاتسو راکی لیمیتد ادیشن بیشتر به نسخه استاندارد شباهت دارد. با این حال، در برخی قسمتها مانند فرمان، پنل مرکزی، دریچههای تهویه، دستگیره دربها و سردنده از قطعات مشکی استفاده شده که با ظاهر بیرونی هماهنگ است. این نسخه ویژه بر پایه تیپ میانی راکی ساخته شده و دارای امکاناتی چون نمایشگر لمسی ۷ اینچی، پشت آمپر دیجیتال، دو ایربگ و تودوزی پارچهای است. در مجموع، فضای داخلی نیز با همان رویکرد ساده و اقتصادی طراحی شده، اما با افزودن برخی تزئینات خاص، حس نسخهای متفاوت را به خریدار منتقل میکند.
مشخصات فنی دایهاتسو راکی لیمیتد ادیشن
دایهاتسو راکی لیمیتد ادیشن در بخش فنی تفاوتی نسبت به مدل پایه ندارد. این نسخه نیروی خود را از همان موتور سه سیلندر تنفس طبیعی با حجم ۱.۲ لیتر دریافت میکند. خروجی این موتور با ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۱۳ نیوتن متر گشتاور برابر است. نیروی تولیدی از طریق گیربکس CVT به محور جلو منتقل میشود.
این قوای محرکه دقیقاً همان چیزی است که در بازار اندونزی طرفداران زیادی دارد؛ چراکه حدود ۶۶ از فروش راکی در این کشور به همین مدل ۱.۲ لیتری با گیربکس CVT مربوط میشود. این شاسی بلند اقتصادی با موتور ۱ لیتری توربو شارژ ۹۷ اسب بخاری و حتی پیشرانه هیبریدی دارای افزایشدهنده برد حرکتی نیز در دسترس است.
قیمتی کمتر از ریرا
قیمت نهایی دایهاتسو راکی لیمیتد ادیشن ۲۴۸ میلیون و ۷۵۰ هزار روپیه اندونزی (معادل حدود ۱۵ هزار و ۱۰۰ دلار) تعیین شده که تنها ۲۶۰ دلار بیشتر از نسخه استاندارد با همین پیشرانه است.
۵۸۳۲۲
نظر شما