امیرمسعود عابدین: کمپانی آمریکایی فورد بهتازگی از یک پلتفرم جدید برای خودروهای برقی (شامل خودرو و وانت) پردهبرداری کرده که برای طیف گستردهای از مدلها استفاده خواهد شد. اما چیزی که توجه بسیاری را جلب کرد، چیزی بود که در پسزمینه این رونمایی قرار داشت: یک لوگوی جدید با الهام از گذشته؛ لوگویی که از زمان مدل T به بعد استفاده نشده بود.
پلتفرم ماژولار جدید و لوگوی بالدار قدیمی
خبر فورد اساسا در مورد یک پلتفرم برقی ماژولار است که خبر چندان بزرگی نیست، چرا که بسیاری از شرکتها از پلتفرمهای ماژولار استاندارد، چه برقی و چه غیربرقی، استفاده میکنند. اما فورد در این زمینه کمی دیر عمل کرده و ادعا میکند که پلتفرم آنها حتی ماژولارتر است.
اما چرا از یک لوگوی متفاوت استفاده شده است؟ بیایید نگاهی به آن بیندازیم. این لوگوی بالدار است که در تصویر میبینید:
یک مثلث با بال و نوشته سنتی فورد در داخل آن؛ در نگاه اول ممکن است فکر کنید این یک نماد فراماسونری است، اما اینطور نیست. این در واقع نسخه جدیدی از لوگوی قدیمی فورد در سال ۱۹۱۲ است:
بهروزرسانی لوگو همانطور که مشخص است، شامل جزئیاتی خاص و جالب میشود؛ ظاهر متریال لوگوی جدید اکنون براقتر و درخشانتر است و مشابه روند امروزی "Liquid Glass" است. بخش مثلثی نیز اکنون به طور واضحی مشخص شده و نسبت بالها بلندتر شده است. نوشته "Ford" نیز نسخه مدرن آن لوگوی قدیمی است.
اما مهمتر از آن، تغییر در شعار است؛ اکنون "وسیله نقلیه جهانی" (The Universal Vehicle) به جای "خودروی جهانی" که محدودتر بود، تغییر یافته است.
همچنان تردید داریم که این لوگو جایگزین "بیضی آبی" معروف این خودروساز آمریکایی شود. از این لوگو احتمالا در زمینه خودروهایی که بر روی این پلتفرم برقی ماژولار جدید ساخته میشوند، استفاده خواهد شد.
در اینجا میتوانید نگاهی به جایگاه لوگوی جدید در تکامل لوگوهای فورد بیندازید:
پیام پشت لوگو: "خودروی جهانی"
بخش کلیدی این داستان، شعار "خودروی جهانی" (The Universal Car) است. این شعار در گذشته به مدل T اشاره داشت که یک "خودروی جهانی" واقعی بود. این شعار مربوط به دورهای بسیار قبل از پلتفرمهای ماژولار امروزی است، اما شاسی و پیشرانه اصلی مدل T به نوعی به یک پلتفرم ماژولار تبدیل شد. در واقع، آنها میخواهند این ایده را دوباره امتحان کنند، اما این بار به صورت برقی.
منبع: theautopian
۵۸۳۲۲
نظر شما