به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شدت عصبانیت او تا جایی بود که تهدید کرد شخصاً وارد عمل میشود و حتی گفت قصد خرید اسلحه دارد.
استیون اسپیلبرگ درباره آن روزها میگوید: «مارتین خیلی ناراحت بود. تماس با دفتر گرفتند: “استیو، استیو، این مارتینه. میتونی بیای خونه؟ میخوان همه صحنههای پاشیدن خون رو حذف کنم، میخوان صحنه مردی که دستش رو از دست میده حذف کنم.”»
برایان دِ پالما، کارگردان همدوره اسکورسیزی، اضافه میکند: «داشت دیوونه میشد. حتی گفته میشد میخواست رئیس استودیو را بکشد.»
خود اسکورسیزی امروز میگوید که نقشهاش به آن اندازه افراطی نبوده، هرچند آن زمان واقعاً گفته بود قصد خرید اسلحه دارد: «نمیدونم، عصبانی بودم. گفتم میخوام تهدیدشون کنم، یا شاید شلیک کنم یا همچین چیزی. واقعاً نمیدونستم.»
او توضیح میدهد که نقشه واقعیاش بیشتر رنگوبوی یک دزدی سینمایی داشت: «میخواستم _ نه با اسلحه _ برم، بفهمم نسخه خام فیلم کجاست، شیشهها رو بشکنم و ببرمش. گفتم قراره فیلم رو خراب کنن، پس بذار من خرابش کنم. ولی قبلش میدزدمش.»
به گفته او، اسپیلبرگ و دیگران مدام سعی میکردند منصرفش کنند: «اسپیلبرگ گفت: “مارتین بس کن! مارتین، نمیتونی این کار رو بکنی!” و هرچه بیشتر میگفتند نه، بیشتر اصرار میکردم که انجامش میدم.»
این روایتها بخشی از مستند سریالی اپل تیوی پلاس با عنوان «آقای اسکورسیزی» است؛ اثری که با دسترسی به آرشیو شخصی کارگردان، به زندگی و آثارش میپردازد و شامل گفتوگوهایی با خانواده، دوستان و همکارانش از جمله رابرت دنیرو، دنیل دی-لوییس، شارون استون، مارگو رابی و میک جَگر است.
این نخستینبار نبود که اسکورسیزی در جریان ساخت «راننده تاکسی» تهدیدهای خشونتآمیز میکرد. او در خود فیلم نیز نقش مسافری را بازی کرد که پس از کشف خیانت همسرش، نقشه قتل او را دارد و مونولوگی آرام اما مملو از الفاظ نژادپرستانه و تهدید به خشونت مسلحانه دارد.
در نهایت، بحران ویرایش با یک توافق حل شد و «راننده تاکسی» توانست صحنههای خونآلود بحثبرانگیزش را حفظ کند. اسپیلبرگ میگوید: «این باعث شد فیلم نجات پیدا کنه، چون مجبور نشد هیچکدوم از خشونت رو حذف کنه. فقط لازم بود رنگ قرمز رو به قهوهای تغییر بده.»
ترجمه: زینب کاظمخواه
منبع: گاردین
۵۹۵۹
نظر شما