امیرمسعود عابدین: سرویس مخفی ایالات متحده در حال مذاکره با جنرال موتورز دیفنس (General Motors Defense) برای ساخت یک پلتفرم جدید از خودروهای حفاظتی است. این خبر به نقل از مدیر سرویس مخفی در مصاحبهای اختصاصی با مجله Car and Driver اعلام شده است. این خودروهای جدید علاوه بر اینکه قابلیت تحرک بیشتری در خارج از جاده به سرویس مخفی میدهند، میتوانند بهتر از شاسیبلندهای زرهی سابربن (Suburban) در محیطهای مختلف استتار شوند.
جایگزینی برای سابربن
علاوه بر لیموزینهای مشهور ریاست جمهوری آمریکا، ناوگان فعلی سرویس مخفی شامل شورولت سابربن زرهی و همچنین شاسیبلندهایی مشابه خودروهای پلیس هستند. توسعه خودروهای جدید یک فرآیند بیپایان بین سرویس مخفی و جنرال موتورز دیفنس است.
پلتفرم جدید خودروها چیزی خواهد بود که سرویس مخفی در مواقعی که لیموزینهای معمولی (معروف به The Beast) مناسب نیستند، از آن استفاده خواهد کرد. مدیر سرویس مخفی از آفریقا به عنوان مکانی نام برد که خودروی جدید میتوانند بهتر از سابربنهای زرهی معمولی در آن محیط استتار شوند؛ زیرا این خودروها در برخی کشورها به شدت جلب توجه میکنند.
پایان ساخت و سازهای "Monster Garage"
پیش از اینکه جنرال موتورز دیفنس سرمایهگذاری سنگینی در خودروهای زرهی آغاز کند، رویه معمول برای سازمانهای دولتی از جمله سرویس مخفی، این بود که خودروها را از نمایندگیها خریداری کرده و پنلهای بدنه را جدا میکردند. سپس زره را به بدنه جوش میدادند و همه چیز را دوباره به هم متصل میکردند. اشکال این فرآیند این بود که خودروهایی که برای استفاده غیرنظامی طراحی شده بودند، با هزاران پوند زره سنگین میشدند که برای حمل آن طراحی نشده بودند.
رئیس جنرال موتورز دیفنس این مدلها را به عنوان ساختوسازهای "Monster Garage" نام میبرد. او در مصاحبهای گفت که این خودروها اغلب در شتابگیری کند بودند و پس از حرکت، متوقف کردن آنها بسیار سخت بود. اکنون، جنرال موتورز دیفنس میتواند دست در دست سرویس مخفی کار کند تا خودروهای اختصاصی را از ابتدا بسازد.
از آنجا که سرویس مخفی ترجیح میدهد اطلاعات خود را پنهان نگه دارد، مدیر سرویس مخفی از بیان دقیق اینکه روی چه پلتفرمی با جنرال موتورز دیفنس کار میکند، اجتناب کرد. این امر سه احتمال را باقی میگذارد؛ سرویس مخفی ممکن است به دنبال چیزی شبیه به خودروی Infantry Squad Vehicle (ISV) جنرال موتورز باشد که بر پایه پلتفرم شورولت کلرادو ZR۲ ساخته شده است. همچنین ممکن است به Light Utility Vehicle (LUV) جنرال موتورز دیفنس نگاه کند که این شرکت آن را بر روی پلتفرم پیکاپهای سنگین (HD) خود میسازد. در نهایت، این دو سازمان ممکن است در حال کار بر روی یک پلتفرم کاملاً جدید باشند که هنوز به صورت عمومی فاش نشده است.
منبع: caranddriver
۵۸۳۲۲
نظر شما