شاسی‌بلند جدید «رنو»، ارزان‌تر از شاهین و سمند سورن / عکس

رنو کیگر پس از چهار سال حضور در بازار هند، با فیس‌لیفت جدیدی معرفی شد. این به‌روزرسانی شامل تغییرات ظاهری، ارتقاهای جزئی در کابین و حفظ قیمت رقابتی است تا این شاسی‌بلند ساب‌کامپکت بتواند در برابر رقبای پرشمار بخش شاسی‌بلندهای زیر ۴ متر همچنان حرفی برای گفتن داشته باشد.

امیرمسعود عابدین: مدت کوتاهی پس از رونمایی از نسخه به‌روز شده مینی‌ون رنو ترایبر، حالا نوبت به برادر آن، یعنی کیگر، رسیده است. این شاسی‌بلند ساب‌کامپکت، به‌روزرسانی جدیدی در هند دریافت کرده که شامل طراحی جذاب‌تر و ارتقاهای جزئی در تکنولوژی است، در حالی که همچنان موقعیت خود را به عنوان یک خودروی مقرون‌به‌صرفه حفظ کرده است.

کیگر برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ وارد بازار شد و بخش رقابتی شاسی‌بلندهایی با ابعاد زیر ۴ متر را هدف قرار داد، بازاری که در هند همچنان پر رونق است. چهار سال و نیم بعد، این به‌روزرسانی برای مدرن نگه داشتن این مدل در برابر رقبای جدید انجام شده است.

تغییرات ظاهری

شاسی‌بلند جدید «رنو»، ارزان‌تر از شاهین و سمند سورن / عکس

مهم‌ترین تغییر در نمای جلو دیده می‌شود، جایی که سپر جدید دارای یک جلوپنجره باریک‌تر و محافظ زیر سپر برجسته‌تر است. چراغ‌های جلوی دو تکه مانند قبل باقی مانده‌اند، اما حالا مه‌شکن‌های اضافی به آن‌ها اضافه شده‌اند.

شاسی‌بلند جدید «رنو»، ارزان‌تر از شاهین و سمند سورن / عکس

نمای جانبی تقریباً بدون تغییر مانده، اما رنو طرح‌های گرافیکی تازه‌ای به درها و ستون C اضافه کرده و برای بالاترین تریم، رینگ‌های ۱۶ اینچی جدیدی در نظر گرفته است. سپر عقب نیز با یک محافظ زیر سپر متفاوت و ورودی‌های هوای جدید، بازطراحی شده است.

ارتقا در کابین

شاسی‌بلند جدید «رنو»، ارزان‌تر از شاهین و سمند سورن / عکس

طرح کلی کابین تا حد زیادی با نسخه قبلی یکسان است، اما حالا به تریم سفید رنگ روی داشبورد، روکش‌های صندلی به‌روز، جدیدترین لوگوی رنو روی فرمان و عایق‌بندی بهتر برای سواری آرام‌تر مجهز شده است. نمایشگر ۸ اینچی اطلاعات و سرگرمی هنوز وجود دارد، اما در تریم‌های بالاتر می‌توان آن را با امکانات اضافی مانند دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم صوتی Arkamys، شارژر بی‌سیم و صندلی‌های جلوی تهویه‌دار (در نسخه Emotion) ترکیب کرد.

شاسی‌بلند جدید «رنو»، ارزان‌تر از شاهین و سمند سورن / عکس

نسخه پایه Authentic فاقد این ویژگی‌هاست و به جای نمایشگر، یک فضای کوچک برای نگهداری وسایل دارد و دکمه‌ای هم روی فرمان دیده نمی‌شود. با این حال، تمام تریم‌ها به صورت استاندارد با شش کیسه هوا، دستیار شروع حرکت در سربالایی و سنسورهای پارک عقب عرضه می‌شوند.

پیشرانه و قیمت‌گذاری

شاسی‌بلند جدید «رنو»، ارزان‌تر از شاهین و سمند سورن / عکس

کیگر که بر روی پلتفرم +CMFA ساخته شده، همچنان با همان گزینه‌های بنزینی و سیستم دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود. موتور استاندارد یک موتور ۱٫۰ لیتری سه‌سیلندر تنفس طبیعی با ۷۱ اسب بخار قدرت است، در حالی که نسخه توربوشارژ ۹۹ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. گیربکس‌ها شامل یک گیربکس دستی ۵ سرعته، AMT برای موتور پایه و CVT برای نسخه توربوشارژ است.

رنو کیگر فیس‌لیفت شده هم‌اکنون برای فروش در هند در دسترس است. قیمت نسخه پایه Authentic با موتور تنفس طبیعی و گیربکس دستی از ۶٫۳۰ هزار روپیه (۷,۲۰۰ دلار، معادل ۶۸۵ میلیون تومان) آغاز می‌شود که تنها ۱۵,۰۰۰ روپیه (۱۷۰ دلار) از مدل قبلی گران‌تر است. در طرف دیگر، نسخه پرچمدار Emotion با موتور توربو و گیربکس CVT حدود ۱۱٫۳۰ هزار روپیه (۱۲,۹۰۰ دلار، معادل یک میلیارد و ۲۲۵ میلیون تومان) قیمت دارد.

رقیبان کیگر در بخش شاسی‌بلندهای زیر ۴ متر شامل خودروهایی مانند تاتا نکسون، ماهیندرا XUV ۳XO، کیا سونت، هیوندای اکستر، سیتروئن C۳، نیسان مگنیت، سوزوکی فرانکس و موارد دیگر هستند.

منبع: carscoops

۵۸۳۲۲

کد خبر 2106980

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 32
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 17
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۴
    151 4
    در حسرت یک ماشین خوب سوار شدن بهترین روزهای زندگیمان سپری شد.....
    • ناشناس IR ۰۴:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۵
      23 4
      حالا به محض اینکه به ایران بیاد اونم اگر بیاد لاستیکش میشه لاستیک مزخرف ایرانی و کلی چیزهای دیگش عوض می‌کنند حالا مونده صبر کن قیمتش از 2 تا تارا هم بیشتر میشه دوباره باید به فکر تعمیر سمندی که سریع خراب میشه شمعی که اگر عوض نکنی زود کوئل میسوزونه روغنی که اگر عوض نکنی زود ماشینت به صدا در میاد عیب بهم میزنه سمند ۹۶ از کمپانی میاد بیرون بدون هیچ ضربه ای یکی از لاستیک‌های جلوش ساب میره جلوبندی ضعیف تاراق و طروق درها و داشبرد ، کیفیت بد برف پاک کن ضبط بدرد نخور بی بلوتوث سخنگویی که اشتباه خرابی رو تشخیص میده موتوری که روز اول tu5بود ولی اومدن خرابش کردن موتورش با ال فلان و ال بیسارو ای اف سون و به امان عوض کردن ماشینی که نمیشه گفت پژوهای امروزی و قدیمی از سمند بهترن منظورم ماشینهای ایرانی جیگر خورد کن و خرج آورند حالا کی میشه بدون دغدغه‌های مالی و غیره یه ماشینی بخریم که فرتلینگی خراب نشه فقط خدا میدونه
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۵
      24 1
      خرید ماشین‌هایی ایرانی مساوی است با قرارداد بستن با تعمیرگاهی که حداقال ۵۰ درصدشون یا بیشتر سرتم کلاه میزارند چون همش ماشین‌هایی ایرانی خراب میشه دلایلشم همه میدونند
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۴
    116 1
    در حسرت یک ماشین خوب سوار شدن بهترین روزهای زندگیمان سپری شد.....
  • امیر IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۴
    33 2
    صدبار بده اش به همین خیال باش
    • غنی IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۴
      22 7
      ضرب‌المثل رو اشتباه نوشتی بی‌سواد
    • IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۶
      3 0
      غنی تو که سواد داری چه کار کردی برامون بنز به قیمت پراید به مردم میفروشی چرا الکی به دیگران توهین میکنی دکتررررررر ....
    • اصی IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۰
      0 0
      صنار " بده آش ب همین خیال باش✅
  • مهران IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۴
    64 2
    استعمار خودرو در ایران.
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۴
    84 0
    ما پول شاسی بلند رنو میدیم ولی سوار شاهین و دنا میشیم.چرا خدا .چرا
    • محمود IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۴
      7 16
      مقصر خودتونید عزیزم من با پول همون شاهین و دنا Bmw یا بنز میدم بهتون... Bmw e46 یا بنز w124 خیلی هم بهتر از دنا و شاهین هستن آپشن هم دارن
    • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۵
      9 2
      ساندرو بهتره یا شاهین ؟
    • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۵
      3 1
      ساندرو بهتره یا شاهین به نظرتون ؟
  • ممد قلی IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۴
    7 54
    این ماشین ارزونا اسباب بازین حتی پلاک هم نمیشن مثل متور پا کشتی میمونه قطعاتش زود خراب میشه به این راحتی هم به دست نمیاد
    • امیر IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۴
      67 4
      آره داش رنو که بدرد نمیخوره همین پراید و سمند و شاهین خوبه🫠
    • هادی IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۴
      39 3
      خر بهتره بنظرم. قطعاتشم اورجیناله خرابم نمیشه. اومد ایران با قیمت هند گذاشتن فروش تو نخر. ماشین ۱۰۰۰ دلاری رو دارن ده برابر میکنن تو پاچت یه اخ نمیگی
    • محمد آرین IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۴
      11 2
      نزن این حرفاروووووو والا از تو دیگه بیشتر انتظار داشتیم...
    • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۴
      22 3
      حالت خوبه هر ما‌شینی که ایران میسازه اشغاله تو هنوز ماشین ندیدی
    • بابک IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۴
      47 5
      تقصیری نداری اینقدر لگن و حلبی سوار شدی بدنت به ماشین درست و حسابی الرژی داره،...
  • رنجبر IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۴
    3 31
    ظاهری زیبا ولی قدرت موتور ضعیف بدرد نمی خوره همون اطلس رامی خریم هم ظاهری قشنگ وزیبا هم موتوری قوی هستش
  • زرگرطالبی IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۴
    11 2
    اگر با همین قیمت دست مصرف‌کننده برسه که عالیه
  • آرش IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۴
    5 19
    واقع چرا همچین خودرویی رو با شاهین مقایسه کردین ، شاهین خیلی بهتر از اینه ، این ماشین با این قدرت اصلا حال حرکت داره ؟ قدرتش اندازه پرایده
  • اصی IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۴
    7 2
    از ماست که بر ماست
  • سهراب IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۴
    30 3
    تو کشور هند این ماشین رو میتونن با مبلغی نزدیک به هفتصد میلیون تومن خریداری کنند پس نتیجه میگیریم این سیاست گرانفروشی در حق ملت ایران داخلی هست و هیچ ربطی به هیچ جای دیگه نداره
  • مهران IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۴
    19 0
    خدا شاهده حسرت تیبا دوی مانده رو دلم هر کاری میکنم نمیتوانم بخرم واقعا متاسفم که جوانیم رفت که بره
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۴
    21 0
    تا وقتی خودروسازی های ایران دولتی باشن و دولت سهامدارشون باشه هیچ وقت قیمت خودروهامون پایین نمیاد چون که دولت هر جا که کم میاره با افزایش قیمت خودروها کسری شو جبران میکنه . بعدش هم تو ایران هیچ رقابتی برای فروش خودرو ساز نداره یعنی اگه ده سال خودروش تو پارکینگ به خاطر نبود مشتری بخوابونه چون دولت پشتشه و دلار های دولتی نیازی به فروش نداره و این انحصار باعث شده که مردم ضرر کنند .خودروی خارجی هم وارد میکنند با قیمت ده برابر جهانی به مردم میفروشن . هیچ رقابتی برای جذب مشتری خودرو . خودروساز نداره ومشتری مجبوره که از بین بدترین خودروها بدتر و بخره چون گزینه بهتری نیست
  • ساسان حدادنسب IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۴
    3 0
    تو خواب
  • روان پریش تجربی IR ۰۴:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۵
    11 1
    گاهی تو بعضی از صفحات یک نظری میخوانید که حسابی عصبی تون میکنه .... مثلا شخصی میاد در مورد یک مسأله خیلی بدیهی نظری به کل اشتباه و نا مربوط می‌نویسه که دیگه اغلب مردم خلاف اون رو تجربه کردن و اطلاع دارن . عده ای شروع میکنن با اون شخص بحث گاهی فایده داره و نظرات جمعی می‌تونه نشانش بده چقدر اون حرف اشتباه ... بعضی وقت ها هم نویسنده نظر ممکن یک کودک یا یک فرد کاملا بی اطلاع و حتی یک بیمار دارای اختلال روان باشه ... در این صورت بهتر وقتتون رو صرف پرورش کاکتوس داخل گلدان بکنید شاید اون روزی به ثمر بشینه و حتی موز بده اما قطعا این افراد هر چقدر هم تلاش کنید از اشتباه دربیان فایده ای نداره ....
  • علی IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۵
    7 0
    تا وقتی کشور به دست مافیا و دلال‌ها اداره میشه مطمئن باش نمیذارن این ماشینا ایران وارد بشه . اگه رابطه خوبی با کشورها داشتیم رنو ، تویوتا یا هر کشور دیگه‌ای راحت میتونست بیاد کارخانه خودشو داخل کشور بزنه هم باعث اشتغال زایی میشد هم ملت ماشین ایمن سوار میشدن ....
  • اشکان IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۵
    0 4
    بنظر من خودرو خوب این نیست که شاسی بلند باشه بلکه به کیفیت ، قیمت مناسب ،و به روز بودن خودرو
  • Sajjad IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۵
    6 0
    از خارج ی ماشین میارن هم ارزون میخرن هم گران میدن چون بخاطر ک ماشین ایرانی بخرن مردم،من نمی‌دونم چرا کشورهای دیگه ماشین خارجی سوار میشن کارگران ما 13ساعته هرروز کار میکنیم ماشین اشغال هم نمی‌تونیم بخریم بخدا من تو شرکت کار میکنم یدونه زورم نمی‌رسه موتور هم بخرم، همه دنیا تو کشورشان چی تولید میکنن برای خودشون ارزون حساب میکنن ولی ما برای خودمون گران
  • 1234 IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۵
    0 0
    همیشه سطح درآمد مردم و توان خرید جور در نمیاد سال 85تا88. پراید قسطی میدادم.2میلیون خورده‌ای با اقساط 150هزار تومان بخدا بعضی ها همان زمان هم نمی‌تونستم بخرم یعنی درآمد.یک خانواده این قدر کمه که با گرانی همراه نیست طرف می‌ره در مغازه. یک پلاستیک با چند قلم جزیی مسخره میشه. 2میلیون واقعا به داد مردم برسید همه اقلام گرونن. توان یک کیلو میوه رو نداریم

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین