به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از پدال، از لحاظ رنگ خودروهای، خیابانهای اروپا هم شبیه ایران شده است زیرا موجی از محافظهکاری، سلیقه خریداران خودرو در این قاره را فراگرفته و بخش عمدهای از خودروهای جدید با رنگهای خاکستری، سفید یا مشکی روانهٔ جادهها میشوند. تحلیلی که بهتازگی توسط مؤسسهٔ جاتو داینامیکس انجام شده، نشان میدهد که در پنج بازار بزرگ خودروی اروپا، حدود ۷۰ درصد از خودروهای جدید به رنگهای سفید، خاکستری یا مشکی هستند. در این میان، خاکستری با ۲۷٫۳ درصد محبوبترین رنگ است و پس از آن، سفید با ۲۲ درصد و مشکی با ۱۸ درصد قرار دارند.
پس از این سه رنگ خنثی، آبی با ۱۲٫۱ درصد و قرمز با ۷٫۴ درصد در ردههای بعدی قرار دارند. نقرهای و سبز نیز به ترتیب با ۵٫۴ و ۲٫۸ درصد، سهم کمتری از این بازار را به خود اختصاص دادهاند. نکته جالب اینجاست که حتی برای خودروهایی مانند رنو کلیو که با رنگهای شاد و روشن تبلیغ میشوند، اکثر خریداران همچنان به سراغ گزینههای خنثی و محافظهکارانه میروند. البته دراینبین استثناهایی هم وجود دارند و خودروهای شهری فانتزی مانند فیات ۵۰۰ یا رنو ۵ جدید، این قاعده را بر هم زدهاند. دادههای فروش نشان میدهد درحالیکه تنها ۲ درصد از فیاتهای ۵۰۰ نو خاکستری هستند، ۱۲ درصد به رنگ زرد و ۱۲ درصد دیگر به رنگ طلایی به فروش رسیدهاند. در این مدل، رنگهایی مانند قرمز (۸٪)، آبی (۷٪)، سبز (۳٪) و حتی صورتی (۳٪) سهمی بالاتر از میانگین صنعت خودرو دارند.
این مطالعه همچنین به بررسی انتخابهای مشتریان برای فضای داخلی خودرو هم پرداخته و نتایج در کشورهای مختلف بسیار متفاوت است. خریداران آلمانی و بریتانیایی به تودوزیهای لوکستر تمایل دارند بهطوریکه ۵۷ درصد از آلمانیها و ۵۳ درصد از بریتانیاییها حاضرند برای روکش چرمی هزینهٔ اضافی بپردازند. در مقابل، در جنوب اروپا، پارچه همچنان پادشاهی میکند. ۸۵ درصد از خریداران اسپانیایی و حدود سهچهارم مشتریان ایتالیایی و فرانسوی، گزینهٔ اقتصادیتر پارچه را انتخاب میکنند.
۳۲۲
نظر شما