نتایج شمارش آرا در حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران اعلام شد.

با پایان یافتن شمارش آرا در حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران، سالار مرادی با کسب بیش از 52 هزار و 600 رای به عنوان نفر اول و سیداحسن علوی نیز با بیش از 41 هزار رای به عنوان نماینده دوم مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران انتخاب شدند.
سالار مرادی معاونت و دبیر گروهی سیاسی دانشگاه پیام نور کردستان و سیداحسن علوی سمت‌های شهرداری سنندج و مدیرکلی نوسازی مدارس استان را در کارنامه خود دارند.
در مرحله نخست انتخابات در 12 اسفند ماه سال گذشته تکلیف چهار نماینده سقز و بانه، بیجار و حسن‌آباد یاسوکند، قروه و دهگلان و سروآباد و مریوان مشخص شد و انتخاب دو نماینده حوزه سنندج، دیواندره و کامیاران به دور دوم موکول شد.
در جریان انتخابات مجلس نهم در 12 اسفندماه سال گذشته، سالار مرادی، سیداحسن علوی، سیدمهدی فرشادان و محمد الله‌مرادی با کسب بیشترین آرا به مرحله دوم راه یافتند. استان کردستان با جمعیتی افزون بر یک میلیون و 438 هزار نفر در قالب 10 شهرستان و 5 حوزه انتخابیه دارای شش کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.
به گزارش خبرآنلاین، سیدمحمد بیاتیان، امید کریمیان، محسن بیگلری و حامد قادر مرزی نیز در مرحله نخست انتخابات مجلس نهم از استان کرمانشاه راهی مجلس نهم شده بودند.
عبدالجبار کرمی، اقبال محمدی، بهمن مرادنیا، عماد حسینی، فخرالدین حیدری و امین شعبانی نمایندگان کنونی استان کرمانشاه در مجلس هشتم هستند که تمامی آنها از حضور در مجلس نهم بازماندند.
گفتنی است جبهه های متحد و پایداری برای این دور از رقابت مجلساز هیچ نامزدی در استان کردستان حمایت نکرده بودند. اما جبهه مردم سالاری از مرادی در این حوزه حمایت کرده بود. (اینجا)
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 211108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    2 0
    باسلام ،درمطلب درج شده بالا به جای کردستان اسامی نمایندگان را متعلق به کرمانشاه معرف ی نموده اید،خواهشمند است مورد مذکور را اصلاح نمائید.