اهالی شرق تهران پس از تعطیلات عید، بیل مکانیکی و گریدرهایی را در وسط بزرگراه رسالت دیده اند که خاک خط سبز میان این بزرگراه را زیر و رو می کند.

دیروز سردار حسین رحیمی، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ خبر داد جدیدترین خط اتوبوس های تندرو، در بزرگراه رسالت راه اندازی می شود. و البته اینکه پارکینگ های حاشیه ای بزرگراه و میاه سبز بزرگراه حذف می شود.

کاربران خبرآنلاین واکنش های متفاوتی درباره احداث این خط داشته اند. برخی اتوبوس های تندرو را به سود مردم و برخی هم ترجیح می دهد در ترافیک بمانند، اما فضای سبز آسیبی نبیند.

یکی از کاربران نوشته است: "من نمی فهمم که چرا باید فضای سبز رو نابود کرد به بهانه ی BRT ! خطوط مترو رو گسترش بدین به جای این کارها."

و همچنین: "من خودم کارشناس ارشد ترافیک هستم
بهتره بگیم که همه بزرگراههایی که دارن توش خط BRT راه اندازی میکنن دیگه ویژگیهای معبر بزرگراهی رو ندارن؛ مثل چمران که بایستی حداقل 3 خط و عرض هر خط 3.65 باشه....
پس دیگه نباید گفت برزگراه چمران و رسالت؛ خیابان های چمران و رسالت"

کاربری هم نوشته: "BRT فقط همون آزادی - تهرانپارس خوب بود ولی شهید چمران نمونه یه کار عجله ای و بدون فکر بود که الان فقط چهره شهرو زشت کرده و نه تنها کمکی به کم شدن ترافیک نکرده بلکه باعث بیشتر شدنش هم شده. من مطمئنم اتوبان رسالت هم به سرنوشت اتوبان شهید چمران دچار میشه... برای تهران مترو از هر وسیله نقلیه دیگه ای مهمتره"

مخاطبی هم از این طرح حمایت کرده: "با داشتن یک لاین بیشتر مشکل ترافیک بزرگراه ها حل نمیشه. بزرگراه ها با صرف میلیاردها تومن از بیت المال ساخته میشه درست نیست که خودرو های تک سرنشین همه ی اونا رو اشغال کنن. حداقل با این کار کسانی که راحت طلبی رو کنار میگذارن و از حمل و نقل عمومی استفاده میکنن رفاه بیشتری خواهند داشت."

و یا: "به نظر من زدن این حرفا خیلی نامردیه... این خطوط اتوبوس واقعا رفت و آمد رو آسون کرده و امن... به خصوص واسه خانم ها... تا حالا شده شبا گذرتون به بزرگراه بخوره و ندونین باید سوار کدوم تاکسی بشین که بلایی سرتون نیاد؟ من که حسابی به خاطر بزرگراه رسالت دعاشون می کنم..."

مخاطبی هم نوشته: "بابا یه کم هم حرف دل اون های رو که ماشین ندارن و دل خوشن به همین بی آر تی بشنوین"

در آخر هم مخاطبی نوشته: "یعنی از این به بعد تو ترافیک از دیدن همون دو تا دارو درخت هم محرومیم؟؟"

برای خواندن نظرات بیشتر، رای و پاسخ به نظرات، به این خبر مراجعه کنید.

نکته: نظراتی که در خبر اصلی و یا این خبر منتشر شده اند، هیچ کدام نظر و عقیده خبرآنلاین نیست؛ خبرآنلاین تنها نظرات کاربران خود را منتشر می کند.

4747

کد خبر 211216

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    12 13
    قدیمی ها میگفتن تا خراب نشه آباد نمیشه . اگر اینجا هم brt راه بیافته خیلی ها مثل من دیگه از ماشین شخصی برای رفتن به میدان آرژانتین استفاده نمی کنند.
  • بدون نام IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    20 3
    رسالت در همین جوری قفل ترافیک هست و اینقدر این بزرگراه غیر مهندسی ساخته شده و حالام شهردار می خواد حداقل 15 متر از عرض اتوبان بزنه!!!ترافیک و الودگی بیشتر میشه و ما ساکنین این منطقه دردسرش رو بکشیم و این همه درخت و فضای سبز قطع دارن می کنند و هم چهره شهر خراب میشه و ترافیم و الودگی هوا هم بیشتر میشه و تازشم 1 متر پیاده رو کندن و حالا می خوان اتوبان رو عرضشم کم کنند !!!صبح این شریان اصلی غربی شرقیه ما که دارمی مالیات و عوارض میدیم در این منطقه باید اجاز بگیره شهرداری بعد لدر بندازه بجون درخت ها و منطقه مارو که با پول مالیات ما ساخته شده رو الوده و زشت میکنه و الان خط ویژه ولیعصرم شده محل عبور مقامات پلیس
  • بدون نام IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    5 17
    خدا پدر شهرداری را بیامرزد به خدا ترافیک این منطقه همه را بیچاره کرده با اجرا این طرح مشکلات بر طرف می شود اهالی این منطقه بخصوص کارمندان کمال تشکر را دارند خواهش می کنیم با جدیت و تلاش بیشتر این کار را به سرانجام رسانید با تشکر از شهردار محترم نگران چند درخت هم نباشید آنها را می شود در کنا خیابان کاشت نه وسط بزرگراه
  • بدون نام IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    9 4
    اگر فضای سبزتان چمن باشد تاثیر چندانی در تسویه الودگی هوا ندارد ولی اگر درختان پهن برگ باشند خیلی تاثیر دارند
  • بدون نام IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    5 14
    درخت و فضای سبز رو جای دیگه هم میشه زد تا جبرانشه ولی ترافیک و بی ار تی رو نه
  • بدون نام IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    15 9
    شهرداري اگر ميخواهد كار اساسي بكند از منوريل استفاده كند نه اينكه اينطوري خيابانها واتوبانهارا نابود كند .شهرداري آسانترين راه را انتخاب كرده . ويك روز همه اينها دوباره بايد جمع شود
  • بدون نام US ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    7 11
    لطفا اونهایی که مشکل ماشین شخصی شون را دارند در اینجا نظر ندند، معلومه که از چی نارحت اند .بنده از طرف تمام کسانی که با وسایل حمل ونقل عمومی در شهر تردد می کنیم از بابت BRT خیلی هم از شهرداری و مسئولین تشکر می کنم. انشاء الله بیشتر هم بشه.
  • بدون نام SE ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    7 11
    واقعا برای درختها نگران هستید لطفا توی کوچه ها و معابر درخت بکارید جای درخت کاشتن خیلی زیاده . این بی آر تی واقعا از تلف شدن وقت جلوگیری میکند .
  • بدون نام IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    18 0
    بجای بی آر تی خط متروی جدید احداث میکردین!
    • بدون نام IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
      8 1
      خرح داره آقا. تو شهر پول نیست. مترو پر از آب شده. خرج مترو بالاست. بی آر تی می زنن؛ بی دغدغه و بی دردسر. مردم هم باز بیشتر تو ترافیک می مونن، دم هم نمی زنن.
  • بدون نام IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    13 3
    آقای قالیباف متخصص تبدیل فضای سبز و محل درختان به خط منوریل ، اتوبان دو طبقه و ایستگاه مترو هست ! هر چه فضای سبز و بوستان بود با کندن درختان 20 سال به بالا به ایستگاه مترو تبدیل شد مثل ایستگاه صدر و ... تمام درختان بدنه بزرگراه مدرس رو دارن میکنن و سنگ فرش میکنن یا موزه یا ساختمان ! خوب اینهارو تو زمینهای بی آب و علف هم میشه ساخت
  • آرش IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    13 2
    واقعا برای شهرداری متاسفم
  • بدون نام IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    14 1
    رسالت که همین جوری ترافیکه و رانندگی توش خسته کنندست با این خط اتوبوس و باریکتر شدنش وضع بدتر میشه و ترافیک بدتر و افتضاح تر
  • قاسمی IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    12 2
    ای کاش پشت سر این طرح ها یک فکری بود حداقل دلمون نمی سوخت نه اینکه فقط خراب کنن و بعدبسازن تازه بفهمند عجب اشتباهی کردن این BRT هم از اون طرح هاست که اصرار دارن هرجایی استفاده کنن و فکر نمکنند که واقعا این جا جواب میدهد یا نه مثل اتوبان چمران که واقعا اتوبان شده مثل کوچه و ساعتی یک دفعه اتوبوس ازش رد می شه و همین رسالت که ما با بدبختی با سرویس یک ساعت و نیمه میرسم حالا حتما دو ساعته میرسیم خونه شما که اوستا هستی بیا کارشناسی بکن مشکل قفل این اتوبان چیه بعد بیا یه قفل دیگه بزن بهش
  • بدون نام IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    11 1
    حیف از پولی که از ما می گیرند و تو این خیابونها از بین می برند. مگر چفدر فضای سبز داریم که دارند درختان قدیمی وسط بزرگراه را از بین می برند. با این خطوط بی آر تی همه بزرگراه ها به خیابان فرعی تبدیل شده اند. آقای قالیباف هم که بجای استفاده از دانش و تجربه دیگر کشورها فقط ساخت و ساز می کنند. مملکتی که به تجربه دیگران توجه نکند لایق سیل و رودخانه مترو و .... می باشد.
  • مهرداد US ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    9 0
    در ایران پیش از انجام پرژوه مطالعات امکان سنجی صورت نمی گیرد.... حال ممکن است جواب بدهد و ممکن است جواب ندهد . به نظر من با ایجاد خطوط brt حجم ترافیک این منطقه کاهش نخواهد یافت. همچنان مردم به استفاده از وسایل نقلیه شخصی رقبت نشان می دهد و به زبانی دیگر فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه عمومی را ندارند.
  • mehdi IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    10 0
    من ساكن مجيديه هستم از ساعت 6 صبح تا 9 شب يه سره اينجا ترافيكه و هواي الوده تمام منطقه رو احاطه كرده حالا با اجراي طرحي كه به جز يك خط در تمام خطوط شكست خورده فقط معضلات بيشتر ميشه و مردم بيشتر تو دود و الودگي مي مونن . اتوبان افسريه در تمام ساعات بعد از اجراي بي ار تي ترافيك سخت و سنگين داره اتوبان چمران هم همين وضع رو داره .ميبينم روزي رو كه ترافيمك اين بزرگراه دائمي ميشه و مثل قبليا ميشه شهرداري به فكر هيچي نيست و فقط مانور ميده . اون از افتضاح مترو كه به حماسه تبديل شد و به جاي تنبيه كم كاران جشن گرفته شد براي اين حماسه واقعا اين شهر از عدم وجود مديران لايق شديدا شديدا رنج ميبره و درست شدني نيست مادامي كه همه چي نمايشي باشي.
  • محمد IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    2 10
    اگر اینجا هم brt راه بیافته خیلی ها مثل من دیگه از ماشین شخصی برای رفتن به میدان آرژانتین استفاده نمی کنند.
  • بدون نام IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    1 8
    توسعه شبکه حمل و نقل مهمتر و بهتر از قطع شدن 10-100-1000 درخت و چمن است. این موارد را در هرکجا میتوانید با ابیاری ایجاد کنید.
  • بدون نام IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    9 1
    طرح افتضاحی است
  • بدون نام IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    9 0
    یکی نیست بگه آقای قالیباف، برادر، این شهر بیشتر از اتوبوس و بزرگراه، یه جایی برای نفس کشیدن می خواد. خیابون ولیعصر بی آر تی زدین، چی شد؟ هیچی ترافیکش همونه که بود. کم نشد فقط یه طرفش خالی از زندگی شد. البته اگه الان نگین مگه حرکت ماشین زندگیه؟ برادر، ماشین هم جزیی از زندگی شده. کدوم ادمی الان پیاده میره تو شهر که شما نصف خیابون ولیعصر بستی، اتوبوس تندرو گذاشتی؟ فقط مردم به دردسر بیشتر افتادن. فقط.
  • بدون نام IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    3 0
    اقا نکنید . دست بردارید. همین جوری اوضاع محیط زیست تو ایران خرابه چه برسه که بخاین از این کارا بکنین.
  • بدون نام IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
    2 0
    آقاي مهرداد عزيز مردم فرهنگ استفاده از همه چيز را دارند ولي وقتي كه تعداد اتوبوسها جوابگوي مسافران نيست و روي سرو كله هم سوار ميشوند و اگر بچه هم همراه داشته باشي بيچاره اون پايين در جمعيت خفه ميشود مجبور خواهي بود از خودروي شخصي استفاده كني شما چون خودتان مرد هستي و حتماً مشكل حمل بار و بچه را نداشته اي درك نخواهي كرد كه وقتي بين مردم درفشار هستي و بايك دست بچه و بادست ديگر بار و كيف و چادر را كنترل كردن و همچنين گشتن دنبال جايي كه دستت را بند كني كه با يك ترمز پخش زمين نشوي چه كار سختي خواهد بود....
  • بی نام IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
    0 0
    من کسی هستم که ماهی 5-6 روز می آم متاسفانه فکر میکنم آقای قالی باف تصمیم های غیر کارشناسانه میگیرن و واقاً خودشون تصمیم نمیگیرن مثل خیابان چمران چه مشکلی را حل کرده جز دسترسیهای راحتری برای یه سری از کارهای خودشون ولی خداییش حیف که تهران اینجوری با ندانم کاری دارن بلا سرش می آرن بهتره که هرکسی جای خودش بزارن نه یه خلبان بشه شهردار ، البته خوب تقصیر هم ندارن از ما که گذشت امیدوارم برای نسل بعد از بهتر بشه که فکر نمیکنم

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین