به گزارش خبرآنلاین، بر اساس بیانیهی منتشرشده، وانگ پس از بررسیهای داخلی و بازبینی فرایندهای انضباطی برکنار شد. در بازبینی مشخص شد او اطلاعات حساس مربوط به کسبوکار خودروهای برقی شیائومی را در اختیار اشخاص خارج از شرکت قرار داده و از این موضوع برای منافع شخصی بهره برده است. گفته میشود وانگ در جریان تحقیقات به این تخلف اعتراف کرده است و همین مسئله نقش تعیینکنندهای در تصمیم نهایی داشت.
توماس وانگ که از سال ۲۰۱۶ به شیائومی پیوست، سابقهی مدیریت در بخشهای مختلف از جمله مدیرعامل بازاریابی چین، مدیر برند ردمی، مدیر بازاریابی ردمی و سخنگوی رسمی این برند را در کارنامه دارد. او در سال ۲۰۲۴ به سمت ریاست بازاریابی چین و مدیریت برند ردمی منصوب شد.
وانگ یکی از چهرههای شناختهشده میان هواداران شیائومی در شبکههای اجتماعی چین بود. حساب تأییدشدهی او در ویبو با نام Wang Teng Thomas بیش از ۱٫۷۸ میلیون دنبالکننده داشت و بسیاری از پستهایش بازدید روزانه صدها هزار مرتبهای را تجربه میکردند. برخی از ویدئوهای او نیز مجموعاً بیش از ۳۸ میلیون بازدید داشتند. آخرین پست ویبو او ۲۹ آگوست (۷ شهریور ۱۴۰۴) منتشر شد و حساب کاربریاش در Kuaishou نیز اکنون مسدود شده است.
وانگ در تاریخ ۸ سپتامبر (۱۷ شهریور ۱۴۰۴) با انتشار بیانیهی عمومی، برکناری خود را پذیرفت و نوشت: «از گذشتهی خود شرمندهام و بابت اشتباهاتم عذرخواهی میکنم. مسئولیت پیامدها را میپذیرم.» او همچنین از حمایتهای لی جون، بنیانگذار شیائومی و دیگر مدیران این شرکت قدردانی و تأکید کرد همچنان از شیائومی و برند ردمی حمایت میکند.
۵۸۵۸
نظر شما