برنامه کوتاه و مفید «اردیبهشت کتاب» که از چهارم اردیبهشت هر شب از شبکه اول سیما پخش می​شود، شب گذشته برخلاف برنامه​ها و روال همیشگی، به منزل میهمان خود رفت.

به گزارش خبرآنلاین، علیرضا غفاری، مجری برنامه «اردیبهشت کتاب» در ابتدای برنامه شب گذشته(شنبه 16اردیبهشت) با اشاره به این تغییر فضا، گفت: برنامه امشب به علت مشکلات جسمی و حرکتی مهمان برنامه _ که آرزو داریم خداوند شفای کامل به ایشان بدهد _ که امکان حضور در استودیوی ضبط برنامه را نداشتند، اجازه دادند که در منزل ایشان با هم به گفتگو بپردازیم. «حسین درگاهی» محقق و نویسنده شناخته شده حوزه دین مهمان و یا میزبان برنامه شنبه شب بود.

 

درگاهی آثار ارزشمند و پرمخاطبی در حوزه دین دارد که از آن جمله می توان به «تحفه آثار» تلخیص بحار النوار در 7 جلد و «بهشت سعادت در سراچه دل» روش زندگی از منظر اهل بیت(ع) که هر دو در انتشارات نیستان منتشر شده، اشاره کرد. وی در این برنامه با اشاره به چگونگی شکل گیری «تحفه آثار» گفت: «زمانی که برای شغلی در قم بودم، علامه محقق آیت‌الله سید‌عبدالعزیز طباطبایی همیشه می‌گفت که بحارالانوار را برای بهره‌مندی بیشتر باید تلخیص کرد و خودشان چندبار دیدگاه خود را در مورد ضوابطی که باید در این امر رعایت شود، به بنده گفته بود...سالها بعد من این کار را آغاز کردم که توفیقی برای من محسوب می شود که این اثر گرانسنگ و 110 جلدی را در 7 جلد خلاصه کنم تا برای دانشجویان و طلبه های علاقمند قابل استفاده تر باشد.»

 

درگاهی همچنین استفاده از پتانسیل خوب «فرهنگ شفاهی» در میان مردم کشور را راهکار مناسبی برای افزایش سرانه مطالعه در جامعه مان معرفی کرد.

 

 

بنابراین گزارش، «اردیبهشت کتاب» که تا پایان اردیبهشت هرشب روی آنتن شبکه اول سیما می رود؛ قرار است مهمان‌هایی چون «تورج زاهدی، محمدرضا بایرامی، صادق کرمیار، علی شاه حاتمی، ابوالفضل زرویی نصرآباد، محمد مهدی رسولی، محمدرضا زائری، مجید سرسنگی و ...» را به شبکه اول سیما بیاورد. برنامه امشب «اردیبهشت کتاب» با حضور «علی اکبر اشعری» ساعت 20.20 دقیقه روی آنتن می رود.
 

ساکنان تهران که به هر دلیل فرصت حضور در نمایشگاه کتاب و غرفه نیستان را ندارند، برای تهیه این کتاب ها (در صورت موجود بودن در بازار نشر) کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند.


 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 211421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =