پاسخ سریع به استعلامات از فساد جلوگیری می‌کند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین گفت: پاسخگویی سریع و شفاف به استعلامات مردم و سرمایه‌گذاران، زمینه‌ساز اعتماد عمومی و مانع بروز فساد است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علی فولیان، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین در «ششمین جلسه کارگروه پنجره واحد مدیریت زمین » با اشاره به اینکه استان قزوین یکی از استان‌های دارای بیشترین جرائم و تخلفات اراضی است، اظهارکرد: جرایمی مانند تصرف غیرقانونی اراضی ملی و تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی و باغی از چالش‌های مهم این استان است.

فولیان با اشاره به دو کارکرد اصلی برای این سامانه گفت: سامانه پایش لحظه‌ای و آنلاین اراضی، امکان پایش لحظه‌ای وضعیت اراضی ملی و کشاورزی و رصد تخلفات را فراهم می‌کند و به صورت زودهنگام می‌توان تخلفات را کشف و از هزینه‌های سنگین برخورد و بازگرداندن اراضی به حالت اولیه جلوگیری کرد.

وی هشدار داد: اگر داده‌ها به درستی در سامانه وارد نشود یا پایش به خوبی انجام نگیرد، یک زمین‌خوار می‌تواند در مدت کوتاهی اقدام به تخریب و تغییر کاربری کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین پاسخگویی به موقع و صحیح به استعلامات را از دیگر کارکرد های این قانون دانست و افزود: پاسخگویی سریع و شفاف به استعلامات مردم و سرمایه‌گذاران عاملی برای ایجاد اعتماد عمومی و جلوگیری از فساد است.

فولیان تاکید کرد: اگر پاسخ‌ها به موقع داده نشود، افراد به سمت روش‌های غیرقانونی و واسطه‌ها سوق داده می‌شوند که خود بستر فساد است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین با هشدار درباره تبعات منفی طولانی شدن فرآیندهای اداری، تاکید کرد: تعلل دستگاه‌های اجرایی در پاسخگویی به استعلامات، مهم‌ترین عامل دلسردی و فرار سرمایه‌گذاران از استان است.

فولیان تصریح کرد: هرچه فاصله بین ارتکاب جرم و کشف آن بیشتر باشد، هم هزینه برخورد بیشتر می‌شود و هم امکان برخورد مؤثر کاهش می‌یابد.

وی در پایان از تمام دستگاه‌های مرتبط از جمله منابع طبیعی، بنیاد مسکن، راهداری و منابع آب خواست تا با ورود دقیق و به موقع اطلاعات و پاسخگویی سریع در این سامانه، هم در پیشگیری از تخلفات و هم در تسهیل امور مردم و سرمایه‌گذاران همکاری لازم را داشته باشند.

معاون-دادگستری2.jpg

کاهش زمان پاسخگویی به استعلامات زمین در قزوین به ۱۱روز
در ادامه آزیتا اسدی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین نیز با اعلام این خبر اظهارکرد: میانگین نرخ پاسخگویی کل استان به استعلامات این سامانه به ۹۴درصد رسیده که اداره کل منابع طبیعی با نرخ پاسخگویی ۹۸درصدی، عملکردی بسیار مطلوب و فراتر از میانگین استان داشته است.

وی با ارائه آماری دقیق در این زمینه افزود: از ابتدای سال جاری بیش از ۳ هزار استعلام از منابع طبیعی صورت گرفته که به همه آنها در میانگین زمانی ۱۱ روزه پاسخ داده شده است.

اسدی با اشاره به عملکرد متفاوت دستگاه‌های اجرایی مختلف در این سامانه گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد برخی از دستگاه‌های استان قزوین عملکرد بهتری نسبت به میانگین کشوری داشته‌اند، اما متأسفانه برخی دیگر از نهادها رتبه پایین‌تری را کسب کرده‌اند.

مدیرکل منابع طبیعی استان قزوین با اشاره به عملکرد قابل قبول این سازمان، خاطرنشان کرد: تعداد استعلامات و پاسخ‌های داده شده توسط سازمان منابع طبیعی و اداره کل این استان، جزو بالاترین آمارها بوده و میانگین پاسخگویی بسیار خوبی در سطح کشور دارد.

اسدی در پایان با اشاره به بخش پایش سامانه پنجره واحد زمین، تصریح کرد: بر اساس ارزیابی‌های انجام‌شده، عملکرد یگان حفاظت منابع طبیعی استان قزوین، جزو برترین‌ها در کشور شناخته شده است.

کد خبر 2116186

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

آخرین اخبار