وقتی لامبورگینی راننده‌ را می‌شناسد / آغاز عصر خودروهای هوشمند

تصور کنید خودرویی که نه‌تنها به دستورات شما پاسخ می‌دهد، بلکه شما را می‌شناسد، از اشتباهاتتان درس می‌گیرد و حتی با حال و هوایتان هماهنگ می‌شود. لامبورگینی با ترکیب هوش مصنوعی، سیستم‌های فرمان پیشرفته و سنسورهای فوق‌دقیق، در حال ترسیم آینده‌ای است که رانندگی در آن بیشتر شبیه یک همکاری هوشمندانه میان انسان و ماشین خواهد بود.

امیرمسعود عابدین: آینده رانندگی ممکن است صرفا سریع‌تر یا پاک‌تر نباشد، بلکه هوشمندتر هم باشد. لامبورگینی در حال بررسی نسل جدید فناوری‌هایی است که پتانسیل تغییر نحوه تعامل خودروها با رانندگان خود را دارند. محور اصلی این چشم‌انداز، استفاده از هوش مصنوعی است که می‌تواند رفتار خودرو را بر اساس سبک رانندگی و حتی خلق و خوی راننده تنظیم کند.

به گفته روون مور، مدیر ارشد فناوری لامبورگینی، این شرکت استفاده از یادگیری ماشین را برای مدیریت گشتاور و توزیع گشتاور بر اساس سطح جاده و سبک رانندگی راننده آغاز کرده است. به عنوان مثال، اگر سیستم تشخیص دهد که یک راننده ماهر پشت فرمان است، می‌تواند برخی از سیستم‌های ایمنی الکترونیکی را غیرفعال کند.

آموزش خودرو برای یادگیری

وقتی لامبورگینی راننده‌ را می‌شناسد / آغاز عصر خودروهای هوشمند

مور مثالی از نحوه سازگاری سیستم در طول زمان ارائه داد. او به The Drive گفت: «اگر الگوریتم هر بار و در هر پیچ تشخیص دهد که متأسفانه راننده از زاویه فرمان زیادی استفاده می‌کند، آن را به سمت انحراف از مسیر (understeer) سوق می‌دهد.» او افزود: «اگر سیستم steer-by-wire داشته باشید، الگوریتم یاد می‌گیرد که: "بسیار خوب، من اکنون به راننده زاویه فرمان زیادی نمی‌دهم تا از این اتفاق جلوگیری کنم. "» سیستم Steer-by-Wire فرمان خودرو را بدون اتصال مکانیکی و تنها از طریق سیگنال‌های الکترونیکی بین فرمان و چرخ‌ها کنترل می‌کند.

در آینده، سیستم‌هایی مانند این می‌توانند با استفاده از سیستم‌های نظارتی، برای بررسی راننده و تشخیص اینکه او چه نوع تجربه رانندگی می‌خواهد، بیشتر توسعه یابند.

وقتی لامبورگینی راننده‌ را می‌شناسد / آغاز عصر خودروهای هوشمند

فناوری زیربنای این جاه‌طلبی‌ها، سنسور ۶D جدید لامبورگینی است که با مدل تولید محدود فنومنو معرفی شد. این سنسور برخلاف تنظیمات سنتی، داده‌ها را در هر سه محور حرکت، انحراف (pitch)، غلت (roll) و انحراف جانبی (yaw) ثبت می‌کند، بسیار شبیه به IMU‌های شش محوره که در بسیاری از موتورسیکلت‌های با عملکرد بالا نصب شده‌اند.

با این سطح از دقت، مهندسان می‌توانند نحوه واکنش خودرو را در زمان واقعی به دقت تنظیم کنند و شکاف بین چسبندگی مکانیکی و کنترل الکترونیکی را کاهش دهند. مور گفت: «اگر اطلاعات دقیقی از حرکت بدنه داشته باشید، در مدیریت کنترل خودرو بسیار دقیق‌تر خواهید بود. بنابراین این راه جدیدی به سوی آینده خواهد بود.»

منبع: carscoops

۲۲۷۳۲۲

کد خبر 2117425

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین