اصلاح دوباره اساسنامه شرکت ملی نفت به دلیل ایراد شورای نگهبان، از موارد در دستورکار امروز مجلس بود.

به گزارش خبرآنلاين، اعضاي هيات رئيسه چندبار نام حميدرضا کاتوزيان رئيس اين کميسيون را اعلام کردند تا در اينباره توضيح دهد. نهايتا هم جهانبخش محبي​نيا به شوخي گفت: «ارباب کميسيون انرژي نيستند»!
لاريجاني هم به شوخي خطاب به نايب رئيس اين کميسيون گفت: آقاي سوداني تازه راي آورده​اند، حالشان هم مساعد است! ايشان بيايند توضيح دهند.
لايحه تغيير تقسيمات کشوري براي افزايش 20 حوزه انتخابيه جديد نيز در دستور کار امروز مجلس بود که با جنب و جوش بسيار زياد نمايندگان همراه بود. رئيس مجلس از اين رفت و آمدها به «تظاهراتي در مجلس» تعبير کرد و گفت: گويا اين موضوع براي آقايان خيلي مهم است.
نمايندگان مخالف اين لايحه معتقد بودند که لزومي ندارد مجلس هشتمي​ها در آخرين روزهاي کاري خود براي تعداد نمايندگان مجلس دهم اظهار نظر کنند و بهتر است اين موضوع به مجلس نهم موکول شود. حسين نقوي حسيني نماينده ورامين يکي از همين نمايندگان بود که با اشاره به تغيير نظر کميسيون شوراها درباره ترکيب نمايندگان تهران در مجالس بعدي گفت: گويا آقايان در اين باره زد و بندهايي کرده​اند که يک شبه نظرشان را عوض کرده​اند! وگرنه چه ضرورتي داشت که کميسيون شوراها گزارشش را ارائه دهد و دوباره نظر خود را درباره تعداد نمايندگان تهران عوض کند؟ اين نشان دهنده زد و بند است!
لاريجاني هم که مي گفت با حسينيان در اينباره گفت و گو کرده است، گفت: نمي​شود به تغيير نظر کميسيون عنوان «زد و بند» اتلاق کرد. ممکن است آقايان به اين نتيجه رسيده باشند که بهتر است نظرشان را عوض کنند. آنها خيلي طولاني در اينباره بررسي کرده اند. نبايد عبارتي به کار ببريد که بي جهت افراد تحقير شوند.
نهايتا هم نمايندگان به کليات اين لايحه راي نداده و تعيين سرنوشتش را به مجلس نهم سپردند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 212107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    0 0
    آفرین آقا نقوی