۰ نفر
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۰

رومن پولانسکی تریلر «د» را بر مبنای یک رسوایی سیاسی در فرانسه کارگردانی می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، کارگردان فرانسوی/لهستانی فیلم جدید خود را از روی فیلمنامه‌ رابرت هریس فیلمنامه‌نویس «نویسنده پشت پرده» می‌سازد.
 

ماجرای دریفوس یک رسوایی سیاسی بود که در اواخر دهه 1890 و اوایل دهه 1900 فرانسه را دستخوش چند‌دستگی کرد. سال 1894‌ سروان آلفرد دریفوس افسر توپخانه که یک جوان فرانسوی یهودی‌تبار بود، به اشتباه به جرم دادن اطلاعات محرمانه ارتش فرانسه به سفارت آلمان مجرم شناخته شد.
 

او به حبس ابد محکوم و به جزیره شیطان فرستاده شد. سرهنگ ژرژ پیکوار افسر ارتش فرانسه به تدریج متوجه شد خائن فرد دیگری است. تلاش پیکوار برای اثبات بی‌گناهی دریفوس باعث درگیر شدن او با مقامات مافوق شد و خودش به جرمی که مرتکب نشده بود، متهم شد. دریفوس در نهایت تبرئه شد، اما این روند 12 سال طول کشید.
 

رومن پولانسکی روز چهارشنبه در بیانیه‌ای درباره پروژه «د» گفت: «خیلی وقت است قصد دارم فیلمی درباره ماجرای دریفوس بسازم، نه در قالب یک درام تاریخی بلکه در قالب یک داستان جاسوسی. به این شکل می‌توان ارتباط آشکار آن ماجرا را با آنچه در دنیای امروز اتفاق می‌افتد نشان داد: آزار گروه‌های اقلیت، پارانویای امنیتی، دادگاه‌های نظامی مخفیانه، موسسات اطلاعاتی غیرقابل کنترل، لاپوشانی حکومت‌ها و جنون رسانه‌ای.»
 

روبر بن‌موسی و آلن سارد همکاران قدیمی پولانسکی فیلم جدید او را هم تهیه می‌کنند. تولید «د» اواخر امسال در پاریس آغاز می‌شود.
 

پولانسکی پارسال فیلم «کشتار» را روی پرده سینماها داشت. او سال 2002 برای فیلم «پیانیست» برنده جایزه اسکار بهترین کارگردان شد. این فیلمساز 78 ساله برای فیلم‌های «بچه رزماری»، «محله چینی‌ها» و «تس» هم نامزد اسکار بوده است.
 

ورایتی / 9 مه / ترجمه: علی افتخاری

5858
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 212595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی FR ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
    0 3
    با سلام این فیلم برای بیگناه جلوه دادن یهودیان است زیرا درایفوس یک یهودی بود. تاریخ سیاسی فرانسه از ماجرای درایفوس بهره برداری های فراوانی به نفع یهودیان انجام داده است که این فیلم هم آخرین اش نخواهد بود