به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از اسب بخار، هیوندای گرنجور یا آزرا را باید از آن دسته خودروهایی دانست که برای کمپانی مادر، همواره تأثیرگذاری خاصی داشته و دارد. آزرا برای اولین بار در سال ۱۹۸۶ به عنوان سدانی بزرگ و پرچمدار توسط کمپانی هیوندای معرفی شد. فلسفه طراحی و خلق آزرا بیشتر هدف قرار دادن مشتریان میانسال و همچنین جذب جوانانی بود که دنبال لوکسگرایی اما با هزینه ای نهچندان گزاف بودند. آزرا را به نوعی می توان بلندپروازی کره ای ها برای ورود به بازار آمریکای شمالی با یک سدان بزرگ و مجلل دانست، اتفاقی که در نسل سوم این خودرو بالاخره رقم خورد.
آزرای جدید در تبریز
در نمایشگاه خودرو تبریز یکی از شرکت های حاضر در این رویداد، تعدادی خودروی خاص وارداتی را برای منطقه آزاد به نمایش درآورده است. یکی از این خودروها نسل هفتم آزرا یا همان گرنجور با پیشرانه ۱٫۶ لیتری توربوشارژ هیبریدی است.
نسل هفتم آزرا را مجدداً باید یک پوستاندازی تمامعیار و دارای یک طراحی نوستالژیک و در عین حال، بسیار نوآورانه برشمرد. این نسل با الهام از اولین نسل از آزرا خلق شده است و نخستینبار با مدل ۲۰۲۳ به بازار آمد. از نکات جالب توجه و برجسته در طراحی نسل هفتم گرنجور می توان به لچکی ستون C خودرو، فرم چراغ های عقب و جلو و غربیلک فرمان بسیار زیبای آن اشاره کرد که به طور مستقیم نسل اول آزرا را برای شما تداعی می کند.
کابین خودرو
درون کابین هیوندای گرنجور جدید علاوه بر مانیتور میانی از کلاستر و همچنین بخش کنترلی سیستم تهویه دیجیتال نیز استفاده شده است تا خودرو هوشمندتر به نظر برسد و دکمه های درون کابین حذف شوند.
بخش های کنترلی سرنشینان عقب نیز در نسخه های فول هیوندای گرنجور نسل هفت بین دو صندلی قرار دارد تا هر دو سرنشین عقب به راحتی بتوانند بخش های قابل کنترل را مطابق میل خود تغییر دهند.
مشخصات فنی
نسخه واردشده به ایران دارای یک پیشرانه ۱٫۶ لیتری توربوشارژ به همراه موتور برقی است. حداکثر قدرت و گشتاور موتور بنزینی این خودرو به ترتیب ۱۸۰ اسب بخار و ۲۶۵ نیوتن متر اعلام شده و این اعداد برای موتور برقی ۶۰ اسب و ۲۶۴ نیوتن متر است. قدرت ترکیبی این مدل ۲۳۰ اسب بخار است و گیربکس آن از نوع ۶ سرعته اتوماتیک انتخاب شده است.
۳۲۲
نظر شما